سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به 24 روز عملیات امداد تابستانه از امدادرسانی به 8 هزار و 10نفر و همچنین پیشتاز بودن عملیات‌های جاده‌ای و سپس کوهستان در حوادث روزهای گذشته خبر داد.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح امداد تابستانه که از 15ز خرداد ماه در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: طی 24 روز گذشته امدادگران در هزار و 691 عملیات به کمک 10 هزار و 727 نفر حادثه دیده شتافتند و به 8 هزار و 10 نفر امدادرسانی کردند.

وی در ادامه به نجات 2 هزار و 439 نفر از مرگ اشاره کرد و بیان داشت: 5 هزار و 116 نفر از مصدومان تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند و هزار و 481 نفر دیگر که به خدمات درمانی، بهداشتی و مراقبتی بیشتر نیاز داشتند پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند. همچنین امداد هوایی نیز در 123 سورتی و 96 ساعت عملیات برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر به پرواز درآمده 6 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد.

به گفته‌ی سخنگوی سازمان امداد و نجات امدادگران 297 خودرو را در صفحه‌ی حوادث جاده‌ای رهاسازی کردند و 560نفر از حادثه‌دیدگان ر در مناطق امن و پایگاه‌های امدادی اسکان اضطراری دادند.

*اصفهان ، مازندران و کرمان گوی سبقت حوادث جاده‌ای را ربودند

درخشان در ادامه با اشاره به هزار و 296 عملیات جاده‌ای طی 24 روز گذشته تصریح کرد: اصفهان با 155 عملیات که محور شاهین‌شهر – میمه با 16 مورد عملیات، استان مازندران با 129 عملیات که تنکابن با 20 مورد عملیات استان کرمان با 81 عملیات که انبار با 16 مورد عملیات پر حادثه‌ترین جاده‌های کشور بودند که عملیات امدادی در آن‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 81 مورد عملیات امداد کوهستانی در 24 روز گذشته انجام شده است، افزود: در این حوادث 1501 نفر دچار حادثه شدند که به 106 امدادرسانی شد و 62 نفر از حادثه‌دیدگان پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: تهران با 17 مورد عملیات، اصفهان با 7 عملیات و استان فارس و آذربایجان شرقی با 5 مورد، بیشترین عملیات امداد کوهستانی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته‌ی درخشان 15 عملیات کوهستان مربوط به شهرستان شمیرانات، دربند بوده است.

وی به 44 مورد عملیات امدادی در سطح سواحل کشور اشاره کرد و افزود: در استان مازندران با 15 مورد، بابلسر 6 مورد و سیستان و بلوچستان و بوشهر با 4 مورد بیشترین عملیات‌های دریایی – ساحلی صورت گرفته است.

انتهای پیام /
برچسب ها: امداد ، کوهستان ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار