مرزهای سوریه با لبنان به کنترل ارتش سوریه در آمده است و دشت رنکوس در منطقه قلمون به منطقه امنی تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سوریه، مرزهای سوریه با لبنان به کنترل ارتش سوریه در آمده است و دشت رنکوس در منطقه قلمون واقع در ریف دمشق سوریه نیز پس از به هلاکت رسیدن شماری از افراد مسلح تروریست از جمله عراقی ، سعودی و لیبیایی به منطقه امنی تبدیل شده است.

شبکه تلویزیونی سوریه با اعلام این خبر افزود ‌ارتش سوریه همچنین در حال تثبیت حضور خود در تپه های نزدیک به مرزهای لبنان در منطقه قلمون است تا راههای تدارکاتی تروریست‌ها را برای ورود به داخل سوریه ببندد.

"کریم شیبانی" خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی با اشاره به رشته کوه‌های لبنان در نزدیکی مرزها با سوریه افزود : این مناطق از چند روز گذشته امن شده و به کنترل ارتش سوریه در آمده و ارتش راههای تدارکاتی را به روی گروه‌های تروریستی مسلح بسته است.

شیبانی گفت : در نزدیکی من منطقه طفیل لبنان قرار دارد که پیش از این پایگاه گروه‌های تروریستی مسلح بود اما اکنون ارتش در این مناطق حضور دارد و حضورش را در این منطقه تثبیت کرده است تا جلوی ورود باندهای تروریستی مسلح را از لبنان به سوریه بگیرد.

شیبانی گفت ارتش سوریه ارتباط منطقه قلمون با زبدانی در ریف دمشق را قطع کرده است.

یکی از نیروهای ارتش گفت:" این منطقه تحت کنترل ارتش سوریه است و ارتش تحرکات افراد مسلح را در صورت تلاش برای بازگشت به منطقه زیر نظر دارد. راه‌های غیر قانونی که تروریست‌ها تلاش می کردند از آن‌ها برای بازگشت به منطقه استفاده کنند بسته شده و ارتباط منطقه قلمون از دشت زبدانی قطع شده است. ارتش عربی سوریه توانسته است دشت رنکوس را از همه محورها به کنترل کامل خود در آورد در نتیجه دشت رنکوس اکنون منطقه امن است ."

شیبانی گفت از شهر القصیر در استان حمص تا مرزهای زبدانی حدود 30 گذرگاه غیر قانونی وجود دارد که گروه‌های تروریستی از لبنان وارد سوریه می شدند.

وی افزود منطقه عرسال لبنان هم مرز با سوریه به محل آموزش گروه‌های مسلح تبدیل شده و امنیت در داخل سوریه با کنترل ارتش بر مناطق مرزی با لبنان تقویت شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، مرزی ، لبنان ، تحت ، کنترل ، ارتش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار