رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: شوراهای حل اختلاف استان فارس در سال گذشته رتبه اول صلح و سازش کشور را به خود اختصاص دادند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ذبیح الله خداییان ادامه داد: در استان فارس 450 شعبه حل اختلاف فعال است که در سال 92 حدود 200 هزار پرونده در این مراکز رسیدگی شد.

وی افزود: آنچه که قابل تقدیر است 30 پرونده قتلی است که با صلح و سازش مختومه شد و این حرکت بزرگ نشان از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به نقش شورا های حل اختلاف در استان فارس، بیان کرد: راه اندازی این شوراها به دلیل گسترش خوبی ها در جامعه بود زیرا اگر در یک جامعه ای صلح برقرار نباشد اساس کار متزلزل می شود.

خداییان با بیان اینکه اگر شوراهای حل اختلاف نبودند دستگاه های قضایی در خصوص رسیدگی به پرونده ها به مشکل مواجه می شدند ادامه داد: پارسال ورودی پرونده ها به دادسراها 270 هزار و 200 هزار پرونده نیز به شوراها ارجاع شد بنابراین اگر شوراها نبودند 470 هزار پرونده برای رسیدگی به دادسرا وارد شده بود.

وی افزود: تاکید ما بر عملکرد شوراها این است که به جای حکم صادر کردن صلح و سازش را برقرار کنند که در این خصوص شوراهای استان فارس عملکرد خوبی داشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در سراسر دنیا نهادهایی در کنار دستگاه قضایی راه اندازی شده است، گفت: در جوامع مختلف برای اینکه دستگاه های قضایی بتوانند وقت خود را برای رسیدگی به پرونده های بزرگ قرار دهند و نتیجه گیری مطلوبی داشته باشند نهادهایی در کنار دستگاه قضایی ایجاد می کنند.

خداییان ادامه داد: شورای حل اختلاف در کشور ما نیز به همین منظور راه اندازی شد و امروز شاهد فعالیت های موثر آنها هستیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: شوراهای ، حل ، اختلاف ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.