رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بیش از ۹ هزار و ۹۲ هکتار از اراضی ملی از دست متجاوزان و مخربان خلع ید شده و مورد صیانت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: شورای حفاظت از اراضی ملی در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و ملی اقدام قاطعی را انجام داده و به بیش از 3 هزار و 634 پرونده به ارزش 74 میلیارد ریال رسیدگی و حکم خلع‌ید صادر کرده است.

وی با برشمردن وظایف دادگستری در رسیدگی به تظلمات و دعای مردم، احیای حقوق عامه مردم، کشف جرم و مجازات مجرمین، نظارت بر حسن اجرای قوانین سایر نهادها و پیشگیری از وقوع جرم افزود: در یک سال گذشته بیش از 203 هزار و 500 پرونده در محاکم قضایی و 75 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان اردبیل رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با وجود اینکه 52 درصد در حوزه اداری و 40 درصد در حوزه کادر قضایی با کمبود نیرو مواجه هستیم اما با تلاش و جدیت تمام در سطح کشور دادگستری اردبیل رتبه پنجم را به دست آورده است.

قاصدی افزود: به‌رغم آنکه سالانه 25 درصد افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را شاهد بودیم اما در سال گذشته با شکل‌گیری واحد پیشگیری از وقوع جرم ورودی پرونده‌ها نه تنها افزایش نیافته بلکه 6.7 درصد کاهش یافته است.

وی به 3 هزار و 634 پرونده منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: به دنبال این رسیدگی 9 هزار و 92 هکتار از اراضی ملی از دست متجاوزان آزادسازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با یادآوری اینکه دادگستری استان در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و همچنین حبس‌های جایگزین تلاش می‌کنند، افزود: برخورد جدی ما با جرایم خشن ادامه دارد به طوری که با هرگونه قمه‌کشی، چاقوکشی، شرارت، تجاوز به عنف، نزاع دسته‌جمعی، مفاسد اقتصادی، مشروبات الکلی و مواد مخدر برخورد قاطع و جدی انجام می‌شود.

قاصدی در ادامه ضرورت آموزش عمومی را در آشنایی به حق و حقوق شهروندی یادآور شد و گفت: این امر سبب می‌شود تا میزان جرایم ناشی از کلاهبرداری‌ها و برخی از اعاده حقوق مردم انجام شده و جلوی تخلفات گرفته شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، صیانت ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.