رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی از آشکارسازی 67 نقطه حادثه‌خیر در استان با نصب علائم هشداردهنده خبر داد.

عباس فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مرحله اول طرح تابستانی از 21 خرداد ماه آغاز شده و تا 5 مرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پلیس راه استان در این راستا تدابیر لازم را انجام داده است.

وی آشکارسازی 67 نقطه حادثه‌خیز راه‌های مواصلاتی استان و نصب تابلوهای فسفری در 40 نقطه حادثه‌خیز را از جمله اقدامات انجام پلیس راه استان به منظور تامین امنیت مسافران ورودی به آذربایجان غربی عنوان کرد.

فرمانی با بیان اینکه یک سوم از تصادفات آذربایجان غربی در دو ماه شهریور و مهر رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام مسافران در این ماه‌ها و همچنین شروع برداشت محصولات کشاورزی در اواخر فصل تابستان شاهد بیشترین تصادفات دراین دو ماه هستیم.

وی میزان تلفات جاده‌ای در تابستان سال گذشته را 151 نفر عنوان کرد و افزود: پلیس راه استان در راستای کاهش تصادفات در طول این دو ماه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

فرمانی، اصلاح رفتارهای رانندگی را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های استان در سال 93 عنوان کرد و افزود: امید است با برنامه‌ریزی‌های مدون و ایجاد فرهنگ‌سازی لازم در جهت رعایت قوانین رانندگی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های استان باشیم.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات در جاده‌های استان را وضعیت نامطلوب جاده‌ها عنوان کرد و افزود: این استان از نظر برخورداری از راه‌های مواصلاتی جزو استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود.

وی نبود فرهنگ رانندگی را یکی دیگر از علل وقوع تصادفات در جاده‌های استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ رعایت قوانین رانندگی در رانندگان استان ایجاد شود تا سبب بروز تصادفات و ایجاد خسارت‌های جانی و مالی نشوند/ش/ن.

برچسب ها: آذربایجان غربی ، راه ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.