امام جمعه بجنورد گفت: تدوین بموقع قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حاصل همت و مدیریت مثال زدنیِ شهید بهشتی (معمار قوه قضائیه کشور) بود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: تدوین بموقع قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حاصل همت و مدیریت مثال زدنیِ شهید بهشتی بود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، مسئولیت های بزرگتر از رفع و رجوع امور جزئی مردم هم دارد، افزود: در صورتی که مردم رفتارها و معاملات خود را با آگاهی نسبت به قوانین، تنظیم کنند و در امور اجتماعی، کارشناسانه تصمیم بگیرند، پرونده ها و مشکلات این حوزه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خطیب جمعه ی بجنورد به واقعه تاریخی ششم تیرماه 1360هم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، نعمت و موهبت الهی است که خدای منان، پس از امام راحل برای این امت نگاه داشت.

وی در ادامه به ضرورت توسعه ی کشاورزی، صنعت و گردشگری به عنوان سه اولویت مهم استان در سفر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری خارجی در صورتی تحقق پذیر است که موجب باج دادن و ذلت و خواری ملت مسلمان نشود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در آستانه ماه مبارک رمضان به ضرورت حفظ حرمت این ماه عزیز و تمهیدات مسئولان برای مسافرانِ این ماه گفت: باید جلوه عمومی شهرهای ما بیانگر ورود ماه میهمانی خدا باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم فرزندان ما اهل عبادت باشند، باید زمینه تمرین روزه داری و اقامه نماز را از کودکی برای آنها فراهم کنیم.

خطیب جمعه بجنورد از رعایت حق الناس، فروبردن خشم و گذشت هم به عنوان مقدمه نائل شدن به مقام احسان یاد کرد./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.