رئیس جمهور وکراین تصریح کرد این کشور هفت سال برای امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا تلاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،نخست وزیر اوکراین تصریح کرد این کشور هفت سال برای امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا تلاش کرد.

"پترو پروشنکو "رئیس جمهور اوکراین درباره امضای توافقنامه همکاری بین اتحادیه اروپا و کشورش گفت: بعد از سالروز استقلال اوکراین، شاید بتوان امروز را مهم ترین روز برای کشورم دانست. این لحظه ای تاریخی با نگاه به آینده است و نشان می دهد اگر اراده مردم قوی باشد، چه تغییرات عظیمی در زمان کوتاه رخ خواهد داد. من توافقنامه همکاری را با خودکاری امضاء می کنم که روی آن جمله "وافقنامه همکاری تجاری اوکراین- اتحادیه اروپا، بیست و نهم نوامبر" حک شده است، در حالیکه توافقنامه در این تاریخ امضاء نشد، اما خودکار هنوز همان است!

پوروشنکو افزود: اسنادی که امروز امضاء می کنیم، فقط جنبه سیاسی و اقتصادی ندارد، بلکه نمادِ ایمان و اراده خلل ناپذیر و ادای احترام به کسانی است که سلامتی و جانشان را برای چنین لحظه ای فدا کردند.


این توافقنامه همچنین یادآور آن است که جوهره اتحادیه اروپا، امروز چیست و چه باید باشد: اراده مردم برای زندگی در دنیایی بهتر و عادلانه تر.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد هفت سالِ تمام طول کشید تا اوکراین، مسیرِ دشوار را به سویِ همکاری سیاسی و یکپارچگی اقتصادی با اتحادیه اروپا را طی کند. این مسیر فراز و نشیب های خود را داشت، اما امروز سرانجام ما به این نقطه رسیده ایم. همه اوکراین، از جمله کریمه از امروز عضو توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا خواهد بود. اروپایی متحد، به نفع همه کشورها خواهد بود، اما بدین معنا نیست که با آن مخالفت نمی شود. تلاش های بسیاری برای تضعیف طرح یکپارچگی اروپا صورت گرفته است که نمونه آن ماه گذشته در اوکراین رخ داد.

انتهای پیامد
برچسب ها: پروشنکو ، امضا ، اروپا ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار