کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ما در بازی‌های گذشته تیم‌مان شاهد دویدن بازیکنان تا مرز KM10 بودیم ولی در بازی مقابل بوسنی تیم‌مان از انرژی خوبی برخوردار نبود.

پرویز مظلومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود : بازی مقابل تیم آرژانتین و دریافت گل در دقیقه 1+90 باعث شد تا به لحاظ روحی تمرکز بازیکنانمان به هم بخورد، البته در این بازی آخر تفکرات آقای کی روش همان سیستم دفاعی بود که بدون هیچ تغییری روانه میدان کرد تا باز هم همانند دو بازی گذشته چشم به ضد حملات ببندیم. زمانی که ما نیاز به گل داشتیم دفاع ما باز شد. درست در زمانی که ما گل اول را وارد دروازه بوسنی کردیم بلافاصله گل سوم را دریافت کردیم.
وی تصریح کرد: ما اگر با همین سیستم بسته دفاعی یا سیستم دفاع اتوبوسی بازی نمی‌کردیم ممکن بود در هر سه بازی گل‌های بیشتری بخوریم.
کارشناس فوتبال عنوان کرد: ما در فاز هجومی خوب عمل نکردیم و در جام جهانی تنها با زدن یک گل به کار خودمان پایان دادیم البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که در بازی آخر در دقایقی از بازی روی پاس گل جواد نکونام که هافبک دفاعی تیم بود به گل‌زنی رسیدیم ولی در اکثر دقایق هر سه بازی تدافعی ظاهر شدیم؛ ما در زمانی که  قوچان‌نژاد در فاز دفاعی به تیم کمک می‌کرد دیگر این پتانسیل را در خط حمله از دست می‌داد تا با تمرکز بیشتری گلزنی کند.
مظلومی در خصوص باخت ایران مقابل آرژانتین گفت: در هر صورت کی  روش با این جور سیستمی کار کرده بود و روی آن اصرار داشت و ما در بازی دوم هم شاهد خلق موقعیت‌ها روی ضد حملات بودیم و در هر صورت نباید این واقعیت را نادیده گرفت ما در هر سه بازی مخصوصا در دو بازی اول و دوم خوب ظاهر شدیم.
وی در خصوص تأثیر حضور سه ساله کی روش در ایران گفت: اینکه آقای کی روش فوتبال ما را به جلو برده یا نه را باید فدراسیون فوتبال و مردم تصمیم بگیرند و اظهار نظر کنند ولی اعتقاد دارم مربی که با یک تیم قرارداد دارد باید مطیع باشد و با هماهنگی کارهایش را پیش ببرد. در هر صورت ایشان در این سه سال به لحاظ فنی کمک شایانی به فوتبال ما کردند و با توجه به بازی‌های آسیایی پیش رو اگر روی نیمکت ایران باشند کمک خوبی به تیم  می‌شود؛ البته فدراسیون فوتبال باید در کمال آرامش با شخص کی روش صحبت کند و با تعاملی مناسب ایشان را جذب کند.
مظلومی عنوان کرد: هر چهار تیم آسیایی از دور رقابت‌ها حذف شدند، تیم‌های مطرح اروپایی همچون انگلیس، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا هم از دور رقابت‌ها حذف شدند؛‌ فاصله فوتبال آسیا و اروپا غیر قابل انکار است ولی چیزی که مهم است انگیزه‌ی تیم‌هاست مثلا تیم‌های آمریکای شمالی و جنوبی با آنالیز از نوع بازی‌های تیم‌های بزرگ و شناخت از توانایی بازیکنانشان توانستند بر این تیم‌ها غلبه کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی با بهره‌مندی از تجربه‌‌ی بالا در  جام جهانی باید دورخیزی برای قهرمانی در قاره کهن داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: جام جهانی ، آسیا ، مظلومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار