مهم ترین اتفاقی که در این هفته برای سینما رقم خورد نشست خبری حجت الله ایوبی با اهالی رسانه به مدت 150 دقیقه بود که البته زودتر از زمان مقرر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مهم ترین اتفاقی که در این هفته برای سینما رقم خورد نشست خبری حجت الله ایوبی با اهالی رسانه به مدت 150 دقیقه بود که البته زودتر از زمان مقرر به پایان رسید. در این جلسه رئیس سازمان سینمایی به سوالاتی چون آخرین وضعیت نمایش فیلم های "خانه پدری"، "عصبانی نیستم" و "رستاخیز" همچنین رانت خواری و موضوعات دیگر سینما پاسخ داد.


در جلسه ای که رئیس سازمان سینمایی برگزار کرده بود محمد احسانی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) درباره آخرین وضعیت فیلم "آشغال‌های دوست‌داشتنی" به کارگردانی محسن امیریوسفی گفت: این فیلم دو نوع مشکل دارد. اول مشکل حقوقی آن است که مسائلی برسر مالکیت با بنیاد فارابی دارد که باید آن را حل کند، بحث دیگر موارد مربوط به پروانه نمایش است که ایشان خودشان راسا موضوع را از مراجع بالاتری از سازمان سینمایی پیگیری می‌کنند که بتوانند پروانه نمایششان را بگیرند.

اعزام خبرنگاران به جشنواره‌های خارجی از سوی سازمان سینمایی خبری بود که در نخستین نشست رییس سازمان سینمایی اعلام شد خبرنگاران این حوزه بر مبنای قرعه‌کشی به جشنواره‌های خارجی اعزام می‌شوند.



همچنین با توجه به تاخیر در برگزاری جلسه شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برگزاری جلسه شورای عالی سینما نیز وعده داد که این جلسه به زودی برگزار می شود و مطابق آیین‌نامه رییس‌جمهور نیز در آن حضور داشته باشد. وی دلیل به تعویق افتادن این جلسات را مشغله رییس‌جمهور برشمرد و افزود: رییس‌جمهور در حال حاضر رییس چندین شورای عالی است و ده‌ها مسئولیت دیگر نیز دارد و تاخیر در برگزاری جلسه نیز به همین علت است.

مراسم اختتامیه فیلم "چ" در میدان امام حسین برگزار شد و طی این مراسم ابراهیم حاتمی‌کیا خطاب به مردم یادداشتی نوشت: استقبال خوب مردم از سینماهای تهران، شهرستان‌ها و اظهار محبت آنها و آنچه حتی از شهرهای کوچک و دوردست و مناطق فاقد سالن سینما به من رسید خستگی این سالها و زحمت وافر ساخته "چ" را از تنم بیرون کرد و قطعا برای همکارانم نیز این چنین بوده است.



هنوز هم حاشیه های سفر هنرمندان به برزیل ادامه دارد طوری که معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که هنرمندان با هزینه‌های شخصی خود یا اسپانسر خصوصی به برزیل رفته اند و یک ریال از بیت‌المال و از سوی وزارت ارشاد برای اعزام آنها هزینه نشده است.

سرانجام زمان اکران فیلم "شیار 143" مشخص شد محمد حسین قاسمی تهیه کننده این فیلم ضمن تایید خبر اکران  اعلام کرد پس از پیگیری های بسیار و همچنین تعویق مکرر زمان اکران، در نهایت قرار شد "شیار 143" را آبان ماه اکران کنیم.


در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش قرار براین شد که طرح ویژه ماه مبارک رمضان با نیم بهاء شدن بلیت‌ها پس از افطار اجرا شود. همچنین از چهارم تیرماه فیلم‌ "ردکارپت" به کارگردانی رضا عطاران در گروه سینمایی "قدس" اکران ‌شد و از همین تاریخ فیلم "برف" هم در گروه آفریقا جایگزین فیلم "پنج ستاره" شد.

همچنین اعضای شورای صدور پروانه نمایش در جلسه روز دوشنبه 2 تيرماه سال 1393 پروانه نمايش برخی از فیلم هاي متقاضی نمایش را صادر کردند. و برهمین اساس مجوز نمايش 3 فیلم "ملبورن" به تهیه کنندگی جواد نوروز بيگي و كارگرداني نيما جاويدي، "ساكن طبقه وسط" به تهیه کنندگی امير سماواتي و کارگردانی سيد شهاب الدين حسيني و "خانه اي كنار ابرها" به تهیه کنندگی روح الله برادري و کارگردانی سيد جلال اشک زري دهقاني صادر شد.



 

انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، هفته ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار