هزاران مسلمان هندی برای دفاع از اماکن مقدس عراق اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز؛ هزاران مسلمان در هند برای دفاع از اماکن مقدس در عراق نام نویسی و اعلام کرده اند در صورت نیاز آماده اند با تروریست های در این کشور که حملات آنها تاکنون کشته شدن دست‌کم 1300 غیرنظامی را درپی داشته است ، بجنگند.
این گروه از مسلمانان هند فرم هایی را پر کرده اند و به همراه کپی از گذرنامه ها و اوراق هویت خود آماده سفر به عراق به منظور دفاع از اماکن مقدس این کشور در برابر حملات تروریست های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اعلام هستند.
رهبران « انجمن حیدری » که یک سازمان مذهبی است و هدایت تلاش ها را در این زمینه به عهده دارد اعلام کرد آنها ممکن است روز جمعه به طرف سفارت عراق در دهلی نو راهپیمایی کنند تا این فرم ها را تحویل دهند.
یک روحانی شیعه پیشتاز در این تلاش ها گفت داوطلبان آماده محافظت از اماکن مقدس و زیارتگاه ها در عراق هستند. رهبران این گروه می گویند آنها هیچگونه هدف قومی را از این اقدامات دنبال نمی کنند.
سید بلال حسین عابدی از رهبران انجمن حیدری در حالی که تصویری از سربریدن ها و بمب گذاری ها در عراق را در تلفن همراه خود نشان می داد گفت :« آنها مسلمان نیستند. جهاد به معنی دفاع است. معنی جهاد ، کشتن نیست.»
وی افزود :« ما می توانیم به عراق برویم تا یک زنجیره انسانی را برای محافظت از مردم در برابر شکنجه تشکیل دهیم. ما آماده ایم جان خود را برای دفاع از اماکن مقدس مان فدا کنیم.»
اگرچه مسلمانان در هند در اقلیت هستند و حدود 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند اما تعداد آنها حدود 175 میلیون نفر است.
اینکه آیا برای این داوطلبان روادید صادر خواهد شد و به آنها اجازه داده خواهد شد به عراق سفر کنند یا خیر مشخص نیست. امکان دسترسی به مقامات سفارت عراق برای دریافت اظهار نظر آنها در این خصوص فراهم نشده است.
وزارت امور خارجه هند اعلام کرده است به هندی ها اجازه نخواهد داد به عراق بروند زیرا اوضاع امنیتی در این کشور وخیم است ، 40 تبعه هند در عراق گروگان گرفته شده اند و 46 پرستار هندی نیز در بیمارستان های تکریت گیر افتاده اند.
سید بهادر عباس نقوی دبیر کل انجمن حیدری گفت با توجه به اینکه دولت هند قصد ندارد نیروهایی را به عراق اعزام کند ، طرفداران این گروه شانس زیادی برای سفر به این کشور نخواهند داشت مگرآنکه خودشان به آنجا بروند.
گروه انجمن حیدری اعلام کرد 100 هزار امضا از سراسر هند جمع کرده و چند تظاهرات « علیه تروریسم » در دهلی نو و دیگر شهرها برپا کرده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: هند ، مسلمان ، عراق ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۳
واقعت دمشون گرم
آخرین اخبار