اثیل نجیفی استاندار فراری استان صلاح الدین عراق ، قطر را متهم کرد با تحویل شهر موصل به گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (‌داعش) وی را فریب داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی خبری الوسط؛ این پایگاه پنجشنبه با اعلام این خبر به نقل از پایگاه خبری الاتجاه عراق اعلام کرد روزنامه آفتون پلادت چاپ سوئد نوشت اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می دهد اثیل نجیفی جمعه گذشته با وزیر خارجه قطر تلفنی گفتگو و قطر ، عربستان و ترکیه را به توطئه و به دور انداختن وی متهم کرده است.
این روزنامه نوشت چنین برخوردی با اثیل نجیفی بر خلاف طرحی بود که سازمانهای اطلاعاتی سه کشور درباره موصل تهیه کرده بودند.
این روزنامه نوشت درگیری کلامی بین دو طرف به هنگام گفتگوی تلفنی رخ داده و آنها از عبارتهای زشتی علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند.
پایگاه اینترنتی خبری المسله عراق نیز نوشت ساکنان شهر موصل با انتشار خبر روزنامه آفتون پلادت مطمئن شده اند که اثیل نجیفی شهر موصل را فروخته است.
نجیفی پنجشنبه در صفحه شخصی خود در اینترنت نوشته است که برخورد هیئت دولت عراق با بحران موصل انفعالی بود و تصمیمات بررسی نشده و بدون مشورت با استانداری گرفته شد.
وی گفته خود را تکرار کرده است که سنی ها به نمایندگی از کسی نخواهند جنگید و برای حمایت از طرح خود برای حفظ امنیت و کرامت و اعتقاداتشان آمادگی دارند اما برای آنکه به عنوان ابزارهایی در دست دیگران به کار گرفته شوند تا برنامه های آنان در آینده تحقق یابد آمادگی ندارند.
اظهارات نجیفی در حالی است که ارتش عراق برای جنگ با گروههای تروریستی داعش در موصل آماده می شود اما وی و باندی که خون ساکنان موصل را مکیده‌اند هیچ گونه تلاشی برای آزادسازی این شهر نمی کنند.
یک منبع در میان ساکنان موصل گفت بیشتر افسران ارتش سابق عراق که به داعش پیوسته‌اند و با داعش هماهنگی کرده‌اند همچنان با نجیفی و دولت منطقه کردستان عراق در چارچوب منافع مشترک بین آنها هماهنگی می کنند.
این منبع گفت ساکنان موصل با انتشار خبر روزنامه آفتون پلادت مطمئن شده اند اثیل نجیفی موصل را فروخته است.
نجیفی با وزیر خارجه قطر به علت چشم پوشی دوحه از وی و تحویل نینوا به داعش دچار اختلاف شده است.
وزیر خارجه قطر در گفتگوی تلفنی جمعه گذشته به نجیفی گفته است :« ما این چنین خواستیم و اگر تو نمی پسندی برو به جهنم.»
قاسم موزان نویسنده عراقی به المسله گفت :« رسوایی توطئه قطر علیه موصل و اختلاف با نجیفی به میزان زیادی اختلافات دزدان بر سر غنائم و چگونگی تقسیم آن شباهت دارد در نیتجه کار آنان به کشتن یکدیگر می رسد اما نجیفی قدرت رویارویی با آنان را ندارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار