عواطف افرادی که چاقی مفرط دارند با چالش های زیادی رو به رو است

عواطف افرادی که چاقی مفرط دارند با چالش هاي زيادي از جمله ناکامی مکرر در رژیم گرفتن و نارضایتی خانواده و دوستان رو به رو است.

دكتر نصير دهقان پزشك و پژوهشگر طب سنتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همان طور که می دانید، عواطف افرادی که چاقی مفرط دارند با چالش های همیشگی  مانند ناکامی مکرر در رژیم گرفتن، نارضایتی خانواده و دوستان و تحقیر و کنایه از سوی افراد غریبه رو به روست. اغلب در محیط کار مورد تبعیض قرار می گیرند و نمی توانند از صندلی سالن تئاتر استفاده کنند یا سوار اتوبوس و هواپیمای مسافر بری شوند.فردی که چاقی مفرط دارد حتی در کار های کم اهمیت روز مره با چالش هایی روبرو می شود که دیگران نمی توانند درک کنند .

وي افزود: بسیاری از افراد چاق ممکن است رژیم لاغری گرفته باشند اما دوستان و خویشاوندانشان عادت های غذایی آنان را به دقت زیر نظر قرار دهند و معتقد باشند که آنان پنهانی غذا می خورند .افراد چاق نمی توانند کارهای ساده همچون بالا رفتن از پله ها یا بستن کفش هایشان را به راحتی انجام دهند. باورهایی که در مورد افراد چاق وجود دارد مانند اینکه این افراد تن پرور هستند ممکن است به عزت نفس کمترمنجر شود، تعجبی نیست که ممکن است سالهایی که فرد از اثرات وضعیت ژنتیکی رنج می برد ، که تمام افراد لاغر معتقدند باید آن را به راحتی با قدرت اراده کنترل کرد با اضطراب و افسردگی توأم باشد .  
 
دهقان تصريح كرد: اثرات اجتماعی افرادی که چاقی مفرط دارند از واجد شرایط نبودن برای بسیاری از مشاغل و تبعیض در فرصتهای شغلی نیز رنج می برند. احتمال بیکاری افراد چاق بیشتر است و باورکلی جامعه این است که چاقی نتیجۀ عدم خود فرمانی یا ضعیف النفس بودن است.بسیاری از افرادی که چاقی مفرط دارند ترجیح می دهند از برخورد های اجتماعی یا مکان های عمومی پرهیز کنند و به جای خجالت کشیدن محدود کردن آزادی خود را انتخاب می کنند.  
 
وي خاطرنشان كرد: از زمانی که تصمیم به لاغری و کاهش سایز و وزن می گیرید، در واقع شروعی موثر در جهت توقف این اثرات اجتماعی برای خود گرفته اید.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، عواطف ، رژیم ، لاغر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.