کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ضمن اشاره به بحران انسانی اوکراین بر ضرورت تمدید آتش بس یک هفته‌ای در شرق اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین  اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ضمن اشاره به بحران انسانی اوکراین بر ضرورت تمدید آتش بس یک هفته‌ای در شرق اوکراین تاکید کرد. 

کرملین در بیانیه‌ای که بعد از پایان گفتگوها منتشر شد اعلام کرد: ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به وضع انسانی رو به وخامت (اوکراین) به این مسئله نیز اشاره کرد که تعداد پناهجویان اوکراینی در خاک روسیه افزوده شده است.

در این بیانیه آمده است دو طرف بر ضرورت تمدید آتش بس و پایبندی طرف‌های درگیر به رعایت آن تاکید کردند. بر اساس این بیانیه، این گفتگوی تلفنی با ابتکار طرف آلمانی صورت گرفت. 

آتش بس یک هفته‌ای که پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین هفته قبل اعلام کرد روز جمعه به پایان می‌رسد. این در شرایطی است که گفتگوهای دو طرف به نتیجه‌ای نرسیده است. 

واشنگتن روسیه را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرده است. روز پنجشنبه آمریکا بار دیگر به روسیه هشدار داد که این کشور باید "طرف چند ساعت آینده" این نکته را اثبات کند که به خلع سلاح گروه‌های جدایی طلب در شرق اوکراین کمک می‌کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار