انتظار می رود حاضرین در این کارگاهها پس از اتمام دوره با زمینه های مشارکت جوامع محلی ، نحوه مشارکت آنان در اجرای برنامه ها و فعالیت های مربوط به طرحهای مدیریتی مناطق آشنا گردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرید معاون دفتر زیستگاهها و امور مناطق تصریح نمود: این کارگاه چهارمین کارگاه از مجموعه کار گاه های منطقه ای با هدف اجرایی نمودن طرحهای مطالعات مناطق چهارگانه با تاکید بر مشارکت جوامع محلی می باشد .
 
وی ادامه داد: انتظار می رود حاضرین در این کارگاهها پس از اتمام دوره با زمینه های مشارکت جوامع محلی ، نحوه مشارکت آنان در اجرای برنامه ها و فعالیت های مربوط به طرحهای مدیریتی مناطق آشنا گردند .
 
داودی مدیر طرح های مدیریت مناطق چهارگانه عنوان نمود:  مشارکت جوامع محلی و سمن ها در کارگاه های مربوطه به منظور بهره گیری از نظرات و توان آنان مد نظر قرار گرفت و چالشهای موجود در اجرای این طرحها مورد بررسی و راهکارهایی برای بهره گیری از قابلیتها و توانمندی های سمن ها و جوامع محلی مطرح گردید .
 
مدیر طرحهای مدیریت مناطق چهارگانه خاطر نشان کرد: امروزه مدیریت مناطق حفاظت شده بدون حضور جوامع محلی و سمن ها پایدار نمی باشد و انتظار داریم در این رویکرد و دیدگاه شاهد تحولی در مدیریت بهینه مناطق چهارگانه ، ساماندهی وضعیت معیشت جوامع محلی باشیم و در مسیر ارتقاء رتبه جهانی محیط زیست گام برداریم .

این کارگاه تخصصی با حضور کارشناسان محیط زیست استانهای اصفهان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان و یزد به میزبانی استان فارس و مشارکت سمن های زیست محیطی فعال منطقه ای و کشوری و نمایندگان جوامع محلی در پارک ملی بمو در حال برگزاریست .
 
با توجه به تاکید معصومه ابتکار ریاست سازمان در راستای اجرایی نمودن طرح های مدیریت مناطق ، قصریانی مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق در پیامی ، ضرورت و اهداف مورد نظر از برگزاری کارگاههای منطقه ای را تشریح و تاکید داشتند که فعالیت های ذیل برنامه های طرح مدیریت از طریق استانها مورد پیگیری قرار گیرد .

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جوامع ، زیستگاه ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار