برای اولین بار شرکت کارگزاری بورس در اردبیل به نمایندگی صبا جهاد گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری شرکت بورس صبا جهاد اردبیل در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این شرکت از مجموعه‌های گروه وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان کشوری بوده که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و با افتتاح بازار بورس کالای کشاورزی در این عرصه ارائه خدمات کرده است.

خسرو مصلح آبادی گفت: مجوز تاسیس شرکت توسط سازمان بورس کالای کشاورزی و براساس مجوزهای صادر شده از شورای بورس اعطا شده است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری شرکت بورس صبا جهاد اردبیل افزود: این شرکت از ابتدای فعالیت تاکنون از جمله فعال‌ترین کارگزاران بورس کشاورزی بود و بخش قابل توجهی از معاملات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که طی سال‌های فعالیت در این بخش همواره در ردیف سه کار کارگزار برتر کشور قرار داشته است.

وی یادآور شد: کارگزاری صبا جهاد بعد از اخذ مجوز معامله محصولات پتروشیمی را در سال 88 به دست آورد و در سال 89 نیز توانست سهم قابل توجهی در این بازار کسب کند به طوری که عملکرد شرکت در این سال به گونه‌ای بوده که در رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالای ایران رتبه «ب» را به دست آورد.

مصلح آبادی با اشاره به وضعیت نامناسب بازار سرمایه به ویژه پایین بودن شاخصه و روند نزولی آنها ما در تلاش هستیم تا در چهار بخش فعالیت خود مرکز مناسبی را نشان دهیم.

وی خاطر‌نشان کرد: این فعالیت‌‌ها شامل بورس کالا، بورس اوراق، بازار آتی، و فعالیت سبدگردانی است اما بیشترین فعالیت ما در بازار اوراق و بورس کالا است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری شرکت بورس صبا جهاد اردبیل با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در تعیین نرخ اوراق به میزان 22 درصد گفت: به دنبال این افزایش از صبح امروز تاکنون بیش از 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت خرید و فروش شده است.

مصلح آبادی تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان در سه ماه گذشته هر فرد ایرانی که سرمایه خود را از سمت بازار به بانک‌ها برده است سود کرده چرا که نرخ سود بانک‌ها بسیار بالاتر است اما باید دید که در ماه‌های آینده دولت چه راهکاری برای فعال کردن بازار بورس دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل به ثمر نشستن اهداف هدفمندی و تحریم‌ها دولت در یک تصمیم عجیب سود اوراق مشارکت را 22 درصد تعیین کرد گفت: باید پول‌های سرگردان مردم به سمت بازار سرمایه هدایت شود و این حرکت اخیر دولت می‌‌تواند بستر آن را فراهم کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، شرکت ، کارگزاری ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.