مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: در آتش سوزی عصر دوشنبه گذشته ( 2 تیرماه 93 ) حدود 20 هکتار از پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، طعمه آتش شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعید یوسف پور افزود: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، پس از حدود 4 ساعت تلاش گروه های جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اداره کل مدیریت بحران، بخشداری و انجمن های زیست محیطی فرخشهر، یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهار شد.

وی گفت: دراین آتش سوزی، پـوشش گیاهی منطقه و برخی از گونه های خزنده از قبیل مار در آتش سوختند.

وی، علت این آتش سوزی را عامل انسانی اعلام کرد و افزود: جزئیات بیشتر این حادثه در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت حدود 27 هزار هکتار در بخش شرقی شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله 10 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز این استان واقع شده است.

 این منطقه در سال 1349 از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 1352 با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.

در این منطقه 252 گونه گیاهی که حدود 30 گونه آن انحصاری ایران است و 24 گونه پستاندار، 70 گونه پرنده و 26 گونه خزنده وجود دارد.

گونه های جانوری این منطقه شامل قوچ و میش وحشی، پلنگ، کل، بز و پوشش گیاهی آن شامل انواع گون، کنگر، ریواس، آویشن، بابونه، خاکشیر، بادام کوهی، انجیر و آلبالوی کوهی است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.