اعضای این گروه متخلف که برای چهارمین بار در چندماه اخیر دستگیر شده اند این پرندگان را به قیمت بسیار بالا به شیخ نشینان حوزه خلیج فارس می فروختند.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان از متلاشی شدن باند بزرگ شکارچیان پرندگان در حال انقراض و دستگیری شکارچیان متخلف در جنوب دامغان خبر داد.
مسلم عراقی افزود: اعضای این باند متخلف که اهل شهر گناوه استان بوشهر هستند با سفر به دشت کویر خورزان واقع در جنوب دامغان و شناسایی منطقه که محل فرود پرندگان در حال انقراض نظیر هوبره است تلاش در زنده گیری این پرندگان داشتند.
وی گفت: اعضای این گروه متخلف که برای چهارمین بار در چندماه اخیر دستگیر شده اند با طعمه گذاری و اقدام به دام گذاری به طول پنج کیلومتر و نصب 500 تله در مسیر پرندگان در حاشیه یک مزرعه بزرگ یونجه کاری کردند.
عراقی اقدام به شکار پرندگان هوبره و بالابان را از برنامه های این گروه دانست و گفت: شکارچیان این پرندگان را به قیمت بسیار بالا به شیخ نشینان حوزه خلیج فارس می فروختند.
وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی پس از چند ساعت عملیات تعقیب و گریز شناسایی منطقه با اطلاع و همکاری اهالی افراد را دستگیر کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان با بیان اینکه پرونده متخلفین به دادگاه امیرآباد دامغان ارسال شده است گفت: پس از کشف ادوات شکار و تله ها اقدام به تخریب محل دامها شد/س
برچسب ها: دستگیری ، قاچاق ، هوبره ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.