افتتاح نمایشگاه بین المللی "قرآن" و انتصاب جدید در نهاد کتابخانه‌های کل کشور از مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هر جایی که نور قرآن بتابد،‌ نور خدا تابیده است، قرآن شناسنامه ما مسلمانان است.

در مراسم رونمایی از ترجمه عربی کتاب "پایی که جا ماند" که برگزار شد، حسینی‌پور، راوی و نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" ترجمه را یک ظرفیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

انجمن ادبیات کودک و نوجوان افغانستان در هفته گذشته با مشارکت گسترده نویسندگان این کشور و با حمایت مؤسسه بین‌المللی الهدی تأسیس شد. همچنین، وحید جلیلی در افتتاحیه مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی عنوان کرد: نیازمند عملیات واقعی در زمینه فرهنگ هستیم.

در هفته گذشته سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست تشکل‌های نشر که به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد گفت: تکلیف مکان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید تا یک ماه آینده،‌ مشخص شود.

همچنین در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره سه تن از هنرمندان کرمانی تجلیل شدند و از کتاب "جراحی در خاکریز" رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از "دو عنوان کتاب درباره امام خمینی (ره)" امام خمینی (ره) را به امروز و دیروز متعلق ندانستند و نگاه وی را به سوی فرداها عنوان کردند؛‌ همچنین، در هفته گذشته "محمد اللهیاری" با حکم "علیرضا مختارپور" به عنوان معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد کتابخانه‌های کل کشور منصوب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار