با وجود اینکه رویت هلال در ایران با دقت خوبی صورت می گیرد، هلال ماه رمضان در شامگاه 29 شعبان به دلیل کم بودن سن ماه بسیار بعید به نظر می رسد.

کاظم کوکرم، کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در ابتدای ماه قمری مراکز، زمین و خورشید روی یک خط قرار می گیرد و از نظر علمی در این لحظه ماه نو می شود.

وی تصریح کرد: برای رویت هلال ماه نو، شرایطی لازم است از جمله سن ماه  و فاصله ظاهری ماه از خورشید که باید حداقل 7 درجه باشد.

وی با بیان اینکه در ایران رویت هلال با دقت بسیار بالایی انجام می گیرد، افزود: در گذشته ملاک رویت هلال تنها با چشم غیر مسلح بود اما امروزه با استفاده از امکانات و ابزار موجود ، رویت هلال بصورت کاملا علمی و دقیق  انجام می گیرد.

کوکرم در رابطه با رویت هلال ماه مبارک رمضان نیز گفت: براساس پیش بینی‌های نجومی در شامگاه 29 شعبان شانسی برای رویت هلال نداریم اما به هر حال قطعیت این موضوع را رصد مشخص می کند.

وی در پایان اذعان داشت: مردم عادی نیز در صورتی که دانش لازم را در رابطه با رویت هلال و موقعیت ماه در هنگام رصد داشته باشند، می توانند به خوبی در این زمینه فعالیت کنند البته احتمال بروز خطا بسیار زیاد است، چرا که ما یک هلال بسیار نازک را در زمینه پرنور آسمان جستجو می کنیم که در نوع  خود، کار ساده ای نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار