يزدي‌ها در اهداي خون رتبه نخست را در كشور دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

رئيس سازمان انتقال خون استان يزد در مراسم تقدير از اهداكنندگان مستمر خون در اين با بيان اين مطلب افزود: يزد يكي از سالم‌ترين خون‌هاي كشور را به بيماران نيازمند عرضه مي‌كند و در اين زمينه در جايگاه نخست كشور قرار داريم.

دكتر نقي تقوايي افزود: 96 درصد اهداكنندگان مستمر خون در يزد را مردان و 4 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند كه اين امر نشان از مشاركت كمتر بانوان در زمينه اهداي خون دارد.

وي با اشاره به مشاركت زنان در همه عرصه‌ها و برهه‌هاي سخت حتي در 8 سال دفاع مقدس افزود: شايسته است زنان در اين عرصه نيز مانند ساير عرصه‌ها پا به پاي مردان مشاركت داشته باشند.تقوايي ادامه داد: اهداي خون به معناي اهداي زندگي است و هر كيسه خون و فرآورده‌هاي آن مي‌تواند جان چند انسان را نجات دهد.او افزود: اميدواريم با ترويج فرهنگ اهداي خون در استان يزد به ويژه در ميان بانوان بتوانيم حيات‌بخش به بيماران نيازمند به خون باشيم.

رئیس انتقال خون یزد سلامت بالاي خون در يزد را نشان از حيات سالم مرد اين ديار دانست و افزود: كسب رتبه برتر كشور در اين زمينه افتخاري براي استان يزد است.

در اين مراسم علاوه بر اهداكنندگان مستمر خون از رابطان و خيران مرتبط با انتقال خون استان يزد نيز قدرداني شد.

همچنين بازيكنان تيم فوتبال ساحلي گلساپوش كه با درج شعار اهداي خون، اهداي زندگي بر روي لباس خود، در ليگ فوتبال ساحلي بازي مي‌كنند نيز تقدير شد ./ش/ن

برچسب ها: شاخص ، بودن ، یزد ، در خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.