"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد از گزارش اخیر کارشناسان تحریم سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران از آنها خواست در گام نهایی توافق هسته‌ای موانع ایجاد نکنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای روسیه، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت‌وگوهای هسته ای آتی ایران را یک ماراتن دو هفته‌ای خوانده و به کارشناسان امور تحریم سازمان ملل هشدار داده در گام نهایی این مذاکرات حساس کارشکنی نکنند.

"ویتالی چورکین" گفت ایران و قدرت های جهانی کار نگارش متن توافقنامه هسته ای جدید را آغاز کرده اند. 

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت دور جدید گفتگوها بین ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان (پنج بعلاوه یک) در فاصله روزهای دوم تا پانزدهم ماه ژوئن در شهر وین برگزار خواهد شد.

چورکین روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل افزود: "گروه ها مستقیماً کار بر روی متن توافق آینده را آغاز کرده اند که در طول برگزاری دور بعدی مذاکرات در فاصله روزهای دوم تا پانزدهم ژوئیه در وین نیز ادامه خواهد داشت". 

چورکین گفت دور اخیر گفتگوها که در فاصله روزهای شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن در شهر وین برگزار شد، "مؤثر بود و نیت کلی برای ادامه تعامل سازنده و بحث های مفصل را تأیید کرد. ما هم به نوبه خود با تهران، برای فیصله دادنِ نهایی به مسائل پیچیده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و برداشته شدن تحریم ها، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد".

چورکین که در دور پیشین مذاکرات گفته بود : "این مذاکرات آمادگی کلی برای ادامه همکاری در فضایی سازنده را تأیید کردند، پیش‌بینی کرد که این آمادگی برای همکاری در مذاکرات هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

چورکین همچنین گفت: "هر گونه اطلاعاتی که حقایق  از آن حمایت نکنند می‌تواند بر روند مذاکرات ایران  اثرات منفی داشته باشد."

این هیئت سازمان ملل در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد ادعا کرده بود که ایران در خلال انجام مذاکرات هسته‌ای خرید مواد هسته‌ای غیرقانونی را کاهش داده اما در عین حال در تلاش بوده تحریم‌ها را دور بزند.

 کارشناسان تحریم سازمان ملل از کشورها  خواسته است در مورد وضعیت تحریم های سازمان ملل در صورت توافق با ایران که شاهد کاهش تدریجی تحریم‌ها در ازای مهار فعالیت های اتمی ایران خواهد بود، شفاف سازی کنند.

چورکین این پیشنهاد و پیشنهادهای دیگر این گروه را رد کرد. وی گفت: "این موضوع  درحوزه اختیارات آنها نیست. این کارشناسان نباید در این فرایند بسیار حساس دخالت کنند. و به خصوص، قضاوت درباره نتایج  قابل قبول نیست."

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه اظهاراتش بر تعهد روسیه برای نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار