معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، از برگزاری نخستین همایش ملی توسعه پایدار روستاهای کشور در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محسن کوشش تبار در بیست و یکمین نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور در شهرکرد گفت: این همایش به صورت علمی برگزار می شود تا زیربنای، اتاق فکر حوزه مدیریت روستایی کشور بنیان گذاری شود.

وی افزود: محورهای همایش براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال، در حوزه فرهنگی، اقتصاد و درآمد پایدار، اشتغال و تقویت برنامه ریزی روستایی است.

کوشش تبار تصریح کرد: توسعه کالبدی روستاها انجام شده اما در حوزه های فرهنگ و اقتصاد کم کاری هایی صورت گرفته به گونه ای که توسعه همه جانبه حتی در برنامه ریزی های روستایی وجود ندارد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: آموزش یکی از عوامل مهم موفقیت دهیاران و توسعه پایدار روستاها است و باید در سطح کلان توجه ویژه به تامین اعتبار آن شود.

گودرز امیری، انتخاب طرح های برتر دهیاری های و انتخاب دهیاران برتر در سطح کشور را تشویقی مطلوب برای توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: دهیاری ها، باید در روستاها منشاء خدمات شوند تا خدمات رسانی فعلی دستگاه های متفاوت به روستاها از این طریق موثرتر شود.

امیری گفت: دهیاران باید با ارائه طرح های متفاوت اقتصادی مردم را در توسعه پایدار روستا مشارکت دهند.

وی افزود: دهیاران می توانند با ایجاد نمایشگاه های ادوات کشاورزی، فروش تولیدات غذایی سنتی روستا، صنایع دستی، احیای ورزش های بومی محلی گردشگری روستایی را با کمک مردم توسعه دهند و بهرونق اقتصادی روستاها کمک کنند.

بیست و یکمین نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور، به مدت یک روز و با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش که در محل تالار اجتماعات اداره کل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید، بر توجه به بخش های فرهنگی و اقتصادی روستاها تأکید کردند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.