به گزارش
دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ يکي از بازيهاي بسيار موفق در نمايشگاه E3 2014 بازي Dragon Age: Inquisition بود. توانمندي BioWare در ساخت بازيهاي نقشآفريني بر بازي دوستان پوشيده نيست. بيشک اين استوديو را ميتوان يکي از موفقترين سازندگان بازي در جهان دانست که به تنهايي، وزن کفه ترازوي رقابت را براي مالک خود، EA Games سنگينتر کرده است. در E3 2014 نيز همين استوديو بود که با نمايش بازي Dragon Age: Inquisition نگاهها را به خود دوخت و کنفرانس EA را در صدر اخبار بازيهاي رايانهاي قرار داد. اين در حالي است که BioWare سال بسيار پرکاري را پشت سر ميگذارد. در هر حالي که دو بسته توسعه براي نسخه آنلاين جنگ ستارگان توسط اين استوديو در حال توسعه است، BioWare دو بازي Dragon Age: Inquisition و نسخه آتي از سري Mass Effect (با نامي به جز Mass Effect) را نيز در دست دارد اما فعلا، کاملترين پروژه Dragon Age: Inquisition محسوب ميشود.
بازي Dragon Age: Inquisition سومين بازي بزرگ از سري اصلي عصر اژدها محسوب ميشود، در حالي که داستان آن به طور همزمان، ادامهاي بر داستان دو بازي Dragon Age II و Dragon Age: Origin محسوب ميشود. اگر چه سازنده بازي در هر شرايطي از توضيح حتي اجمالي داستان بازي خودداري کرده است اما با گردآوري توئيتهاي اين شرکت، روشن شده است که داستان بازي، به کل از داستان قهرمانان نسخه پيشين مجزاست و قهرماناني جديد را معرفي خواهد کرد. اگر چه بازي همچنان در فضاي جغرافيايي سرزمينهاي خيالي Thedas اتفاق ميافتد اما شرايط نسبت به نسخههاي قبل به کلي تغيير کرده است. سرزمينها ميان دو گروه از شواليهها و Mageها تقسيم شده است و يک جنگ بزرگ ميان اين دو گروه براي کسب موقعيت برتر در جريان است. به تعبير مدير گروه سازنده، قهرمان بازي قصد دارد جهان را از دست خودش نجات دهد!
بر اساس ادعاي سازنده بازي، سرزمين Thedas حداقل 5 برابر بزرگتر از سرزمينهاي نسخههاي قبلي اين بازي است. اگر چه در بازيهاي قبلي مسير داستان و حرکت جغرافيايي به طور کلي خطي فرض شده بود، در اين نسخه آزادي عمل بيشتري به بازيکن داده شده است. البته اين آزادي عمل، شبيه به حرکت در نقشه تاکتيکي در بازي Origins است که در Dragon Age II حذف شده بود. بازيکن ميتواند گروه را در يک نقشه به حرکت وادارد. ممکن است مثل نسخه اول، برخورد گروه در ميانه راه با دستهاي از دشمنان يا راهزنان، مانع از ادامه حرکت گروه و نقطه آغازين يک جنگ کوچک باشد، با اين حال سازنده تاکيد کرده است که جنگها در بازي، با چيزي که در گذشته ديدهايم، تفاوتهايي خواهد داشت. کلاس مبارزاتي، موقعيت فيزيکي هر يک از اعضاي گروه و اجراي همزمان چندين توانايي توسط اعضاي گروه، موضوعي بسيار مهم براي پيروزي در نبردها خواهد بود.
ديالوگ ميان رهبر گروه و اعضاي گروه ديگر در دل کمپ و در آرامش اتفاق نميافتد، بلکه وقايع متعدد و داستان پر فراز و نشيب بازي، موقعيتهاي متعددي را براي ورود اعضاي تيم به داستان و تقابل يا همراهي آنها با رهبر گروه فراهم مينمايد. از اين منظر بايد گفت BioWare قصد دارد دست از کليشهاي که در بسياري از بازيهاي خود از جمله Mass Effect و Dragon Age به يک امضا براي اين شرکت تبديل شده بود، بردارد.
از منظر گرافيکي Dragon Age: Inquisition در پيش نمايشها پيشرفت خوبي نسبت به نسخههاي قبلي داشته است اگر چه در مقايسه با بازيهاي نسل هشتمي اين روزها، اين بازي شبيه به يک اتفاق فوقالعاده نيست. البته شايد بتوان اين موضوع را به ميزباني کنسولهاي نسل هفتمي از اين بازي نسبت داد.
Xbox One ،PS4 ،PS3 و Xbox 360 کنسولهاي ميزبان اين بازي هستند و مثل هميشه، سيستمعاملهاي ويندوز نيز تنها سيستمعامل ميزبان اين بازي در رايانه خواهد بود. اين بازي در نيمه مهر ماه سال جاري به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.