قرارداد همكاري سایبرنت طی هفته جاری وارد فاز عملیاتی شده و بر اساس آن اختصاصی سازی پایانه های فروشگاهی با توجه به نیازهای بانکی داخلی مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ حسام مقصودلو مديرعامل اتیك، در نشست خبری ضمن اعلام این موضوع بیان داشت: در حال حاضر توقع از پرداخت با استفاده از دستگاههای pos بسيار پايين است به طوري كه به طور متوسط توقع بانکها جهت فعال نگه داشتن دستگاهها، 30 تراكنش در ماه است.

وي افزود: اين توقع پايين و استفاده اندك از دستگاه هاي پرداخت POS در كشور به اين دليل است كه عمده تعاملات مالي در بازار با پول نقد صورت مي گيرد و اين در حالي است كه در دنيا بابت دريافت پول نقد از دستگاه هاي خودپرداز بايستی هزينه پرداخت شود و به نوعي حمل پول نقد مستلزم پرداخت هزينه است.

مقصودلو خاطرنشان كرد: بايستی با طراحی مكانيزمي، حمل پول نقد در كشور هزينه بر شود تا تمایل افراد براي استفاده از دستگاه هاي POS افزايش يابد.

وي با تاکید بر پرداخت هزينه از سوي كاربر بابت تراكنش هاي مالي در نظام بانکی سایر کشورها گفت: نظام پرداخت كارمزد در تمامي كشورها وجود دارد اما دريافت هزينه پرداخت از سوي خريدار و يا فروشنده در كشورهاي مختلف جهان متفاوت است. به گفته مقصودلو ايران از معدودكشورهايی است كه خدمات الكترونيكي رايگان بانكي به كاربران ارايه مي دهد.

وي همچنين با اشاره به طرح شاپرك در نظام پرداخت بانكي كشور افزود: اين طرح به دنبال يكسان سازي و كاهش تعداد دستگاه هاي پرداخت POS در كشور است.

مديرعامل اتیك با تاكيد بر عدم گسترش استفاده از فناوري "N.F.C" در کشور تاکید کرد: تاخير در زمينه پرداخت هاي "N.F.C"به اين دليل است كه ورود این فناوري به حوزه فعاليت هاي بانكي مستلزم همکاری اپراتورهای تلفن همراه است که فرایندی زمان بر خواهد بود.

"لي. جونگ.هو" مدیرعامل شركت سايبرنت که در این نشست حضور داشت نیز در زمینه آينده صنعت پرداخت در جهان گفت: در حال حاضر هر شش ماه شاهد ظهور نسل جدید محصولات الکترونیک هستیم که این امر صنعت پرداخت الکترونیک را نیز تحت تأثیر قرار داده است. وی افزود شاهد آن هستیم که روندپرداخت های الکترونیک به سمت پرداخت مبتني بر موبايل ( mobile payment) حرکت خواهد کرد و با ادامه تمایل به پرداخت مبتني بر موبايل، استفاده از این زیرساخت در زمینة پرداخت خرد را مي توان دنبال كرد.


حسين اسكاره تهراني نايب رييس هيات مديره اتیک از قرارگرفتن بخش مربوط به دريافت اطلاعات بيومتريك در دستگاه هاي POS جديد خبر داد و گفت: شركت سايبرنت اين نوع دستگاه هاي پرداخت را با همکاری اپراتور تلفن همراه zain در كويت و عربستان و همچنین در كره جنوبي و كلمبيا ارايه كرده است. حسین تهرانی از ارايه صندوق هاي فروشگاهي توسط شركت سايبرنت خبر داد و گفت: در اين سيستم پرداخت قرار است تا سيستم پرداخت به طور مستقيم به بانك و در صورت لزوم به سازمان امور مالياتي متصل شود.

تهراني گفت: اين صندوق ها بر بستر اينترنت فعاليت خواهند كرد و قرار است در اين سيستم صدور فاكتور و ارايه موجودي فروشگاه به طور همزمان انجام گيرد.

گفتنی است شرکت سایبر نت کره جنوبی به عنوان پنجمین شرکت تولیدکننده دستگاههای pos در جهان، جهت گسترش فعالیتهای خود در دو کشور ایران و عراق، شرکت اتیک (از شرکتهای مجموعه فناپ) را به عنوان نماینده انحصاری خود در راستای ارائه خدمات در این دو کشور انتخاب کرده است.

گزارش از: حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، سایبرنت ، pos
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار