از 6 هزار هکتار زمین زیر کشت نخل شهرستان ریگان سالانه 30هزار تن محصول خرما برداشت می‌شود اما به‌ دلیل شرایط آب و هوایی این محصول همه ساله دچار خسارت شدید می شود .‌

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: برای خارج شدن از تک محصولی بودن شهرستان کشاورزان به پرورش ماهی در کنار استخرهای آب کشاورزی روی آورده اند.

موسی جلالی یکی از مشکلات توسعه آبزی‌پروری به ویژه ماهیان گرمابی در شرق استان کرمان را کمبود بچه ماهی دانست وافزود : پرورش دهندگان باید از شمال کشور یا زابل و جیرفت این بچه ماهی راتامین می‌کردند.

وی تصریح کرد: با همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همکاری مدیریت شیلات استان کرمان استخرحد واسط در روستای گروه سلمان‌ رستم‌آباد و گنبکی راه‌اندازی و حدود 2 میلیون لارو آمور و کپور را تولید کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان ابراز امیدواری کرد : در آینده ی نزدیک نیاز استان را در زمینه پرورش لارو برطرف کنیم .

جلالی گفت: تاکنون 13 استخر پرورش ماهی در شهرستان ریگان احداث شده است که از این تعداد شش استخر یک هکتاری و بقیه در ابعاد کوچک‌تر احداث شدند.

وی افزود: برای احداث استخرهای پرورش ماهی تاکنون 3 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است و در صورت استقبال این تسهیلات افزایش می‌یابد.

فرماندار ریگان افزود: شهرستان ریگان دارای 200 حلقه چاه و 50 رشته قنات است که کشاورزان می‌توانند در مظهر قنات خود به پرورش آبزیان مشغول شوند.

اعتمادی با اشاره به مشکل بیکاری در شرق استان کرمان ادامه داد: می‌توان با سوق دادن جوانان و سرمایه‌ای اندک بیکاری در شرق استان کرمان را برطرف کرد.



برچسب ها: درخت ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.