رییس کمیته ملی المپیک از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز برابر بوسنی و هرزگوین اظهار امیدواری کرد و گفت: ووشو از رشته های مدال آور بازی های آسیایی اینچئون است.

کیومرث هاشمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی فوتبال بوسنی هرزگوین عنوان کرد: باتوجه به عملکرد و بازی خوب تیم ملی در دو بازی گذشته مقابل نیجریه و آرژانتین در جام جهانی فوتبال به کسب موفقیت این تیم در رقابت امروز برابر تیم ملی بوسنی امیدوار هستم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت صعود تیم ملی به دور دوم رقابت های جام جهانی فوتبال، او نیز راهی برزیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: ضرورتی برای حضور در برزیل نیست چون می دانم هزینه های این سفر زیاد است.

ریییس کمیته ملی المپیک که با حضور در سالن خانه ووشو از نزدیک شاهد برگزاری دیدار دوستانه ایران و روسیه بود، درباره شرایط تیم ملی ووشو در بازی های آسیایی اینچئون افزود: ووشو یکی از رشته های مدال آور بازی های آسیایی اینچئون محسوب می شود. قرار است از بین پنج سانداکار حاضر در اردو چهار ورزشکار عازم اینچئون شوند. ووشوکاران تا به حال پنج مرحله در اردوهای تدارکاتی بازی های آسیایی شرکت کرده اند و فدراسیون در حال بررسی کامل اردونشینان برای اعزام به این رقابت ها است. ضمن آنکه در بخش بانوان هم همین برنامه ها را داریم.

هاشمی افزود: شاهد انگیزه بالای سانداکاران بودم. در بعضی اوزان خیلی خوب کار کردند اما باید با ارزیابی حریفان اصلی بهترین نفرات را راهی اینچئون کنیم. بهترین های اروپا یعنی روس ها به تهران آمده اند. به موفقیت ووشوکاران بسیار خوش بینم چون در مجموع فعالیت ها و برنامه هایی که به کمیته ارائه داده اند شرایط خوبی وجود دارد.

وی در مورد تخصیص جوایز کمیته ملی المپیک به مدال آوران اینچئون گفت: جوایز جزء برنامه های وزارت ورزش و جوانان است، اما برنامه هایی داریم که کمیته هم در این بخش وارد شود چون تا به حال محدودیت بودجه مانع اجرای آن شده است. در بحث بودجه دو ردیف داریم که ردیف اصلی و متفرقه آن آن چیزی که ما درخواست کرده بودیم به آن رسیده ایم و به ما ابلاغ اعتبار شده است. در اجرای بخش دوم نیز نگرانی های مالی ما برطرف خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد بودجه پارالمپیک هم تصریح کرد: دولت نگاه وی‍ژه ای برای کمک به ورزش دارد. بودجه پاراآسیایی را هم باید تامین کنیم و بخش اعظم کار هم در اختیار این بخش برای اینچئون است. باید منابع مالی را مدیریت کنیم تا مشکلی در هیچ یک از بخش ها ایجاد نشود. 150 میلیارد تومان برآورد ما بوده که عملا 48 میلیارد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، کمیته ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار