افزایش دمای چند درجه هوا نمی تواند، تاثیر زیادی در تشدید بیماری آب مروارید داشته باشد ولی بعضی از افراد مثل کشاورزان بیشتر در معرض ابتلا به این بیمار هستند.

دکتر احمد میرشاهی متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این روزها با شروع فصل تابستان بعضی از بیماری ها شدت می گیرند.

وی افزود: گروهی هم بر این باورند که بیماری آب مروارید هم یکی از همان بیماری هایی است که با شروع گرما تشدید می شود.
این حیطه را از نگاه دیگری بررسی می کنیم و باید بگوییم که این حرارت و گرما بر اثر تابش نور خورشید است این در حالی است که بعضی از بیماری‌های چشمی را در مناطقی که تابش آفتاب بیشتر است و یا افرادی که بیشتر در معرض تابش مستقیم و طولانی مدت خورشید قرار دارند مثل کارگران، بیشتر می بینیم.

این متخصص چشم اذعان داشت: گروهی که ذکر شد، شانس ابتلا به آب مروارید در آنها  نسبت به سایرین بیشتر است، بعضی دیگر از بیماری ها همچون ناخنک چشم و بیماری های شبکه چشم مثل پیری زود رس شبکه هم با قرار گرفتن زیاد در مقابل تابش مستقیم آفتاب تشدید می شود.

وی در پایان گفت: البته بعضی از انواع آب مروارید در افرادی که در کارگاههای شیشه گری کار می کنند و در مقابل امواج  مادون قرمز قرار می گیرند، هم بیشتر است اما اینکه بگوییم گرما با افزایش درجه هوا بر تشدید بعضی از بیماری ها تاثیر بگذارد، احتمال کمتری دارد و فقط تابش مستقیم و زیاد از حد نور خورشید می تواند تاثیر قابل توجهی بگذارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار