توسعه جنگل ها از طریق کاشت گونه های بومی درختان مثمر، از عوامل ایجاد انگیزه اقتصادی مشارکت بهره برداران در توسعه و صیانت از عرصه های جنگلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست هم اندیشی مقابله با خشکیدگی جنگل های بلوط استان چهارمحال و بختیاری با عنوان « پایداری طبیعت، صیانت از جنگل ها، مراتع، خاک و آب » در شهرکرد، کاشت گونه های بومی درختان مثمر جنگلی با هدف ایجاد انگیزه های اقتصادی و درآمد برای بهره برداران را از راهکارهای جلب مشارکت در توسعه و صیانت از عرصه های جنگلی برشمرد و گفت: با مشارکت بهره برداران می توان توسعه جنگل داری در فضاهای باز را ارتقاء داد.

بهزاد انگورج گفت: با توجه به ظرفیت های قانون بهره وری، باید مشکلات مربوط به جلب مشارکت مردم در طرح های جنگل و همچنین مبارزه با پدیده زوال بلوط، از طریق اعتبارات ملی و استانی رفع شود.

وی با اشاره به بروز پدیده خشکیدگی بلوط در بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری، هم اندیشی مسئولین نهادهای مرتبط برای نحوه اعتبار گذاری و مقابله با این مشکل را بسیار مهم و قابل توجه دانست و تأکید کرد باید با اقدامات فنی، عوامل تخریب جنگل ها را مهار کرد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، از پروژه های سنواتی در محدوده طرح صیانت جنگل منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ بازدید کرد.

جنگل های بلوط ارتفاعات زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر به دلایل مختلف طبیعی و انسانی در معرض خطر تخریب، خشکیدگی و زوال قرار گرفته اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.