مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از راه اندازی نخستین دستگاه بوجاری و ضدعفونی گندم سیستان و بلوچستان از سوی بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، منصور عدل در مراسم بهره برداری از این دستگاه گفت: با راه اندازی این کارگاه کشاورزان برای تامین بذر اصلاح شده و ضدعفونی گندم هیچ گونه محدودیتی ندارند.

وی افزود: کشاورزان سالانه بیش از هزار تن گندم اصلاح شده برای کشت نیاز دارند که با راه اندازی این دستگاه کشاورزان منطقه هیچ گونه دغدغه ای برای تامین بذر گندم اصلاح شده ندارند.

فرماندار ایرانشهر نیز با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کند گفت: دولت آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه را دارد.

نبی بخش داوودی افزود: شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین زراعی و باغی یکی از مناطق مستعد در بخش کشاورزی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

عبدالکریم دامنی دانش آموخته رشته کشاورزی سرمایه گذار این کارگاه نیز گفت: با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال کارگاه بوجاری را تجهیز و اقدام به خرید گندم کرده ام بطوریکه این دستگاه ظرفیت بوجاری و ضدعفونی یک تن و 200 کیلوگرم تا یک تن و 500 کیلوگرم در ساعت را دارد.

  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.