رئیس اتحادیه بافندگان فرش اردبیل گفت: ششمین نمایشگاه تخصصی سراسری فرش دستبافت اردبیل مرداد ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های دائمی اردبیل برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مالک اژدر حسنی در اردبیل اظهار کرد: در این نمایشگاه قرار است تولیدات متنوع بافندگان فرش دستبافت از استان های مختلف به ویژه بافندگان پرتلاش اردبیل به نمایش گذاشته شود تا با زیبایی ها و ابعاد هنری و ارزشی آن هموطنان بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش به بافی فرش در 7 سال اخیر بیان کرد: در این مدت بیش از 130 حوزه به بافی در استان اردبیل برگزار شده که در هر دوره به طور میانگین 35 تا 45 نفر بافنده شرکت داشتند.

حسنی گفت: این دوره ها به صورت تخصصی نیز در مدت زمان 30 روز و با 20 ساعت دوره آموزشی برای علاقمندان برگزار شده و در سال گذشته نیز برای نخستین بار موفق شدیم برای 200 نفر از بافندگان فرش در اردبیل این دوره تخصصی را برگزار کنیم.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش اردبیل تصریح کرد: در این دوره علاوه بر حضور بافندگان در مدت 12 روز در آموزش های مستمر و تخصصی امر نظارت نیز در مدت 45 روز برای بافندگان اجرایی و عملیاتی شده به طوری که ناظران فنی ما در این مدت سعی کرده اند بر تولیدات بافندگان نظارت کنند.

وی این نظارت ها را شامل نظارت کیفی نقشه و مواد اولیه و ارتقای فنون آنها در عرصه فرش بافی برشمرد و افزود: این دوره ها و نظارت ها سبب می شود تا امر فرش بافی با کیفیت مناسب و ارتقای سطح مطلوب تر انجام شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل اغلب فرش های بافته شده با رج شمار 20 تا 40 است به طوری که در تولید فرش های ابریشمی نفیس بافندگان خلخال و گرمی با ابعاد 40 متر وارد عرصه تولید شده که تولیدات آنها به کشورهای مختلف صادر می شود.

حسنی از تولید تابلو فرش های با رج شمار 70 و بالاتر خبر داد و گفت: در کنار تولیدات نفیس و ارزشمند در حوزه فرش طبیعی ما شاهد تولید محصولات خانگی با نقش پیرمادر ماهی و میراشرف ماهی هستیم که بیشتر مصارف خانگی دارد.

وی با بیان اینکه متنوع ترین و پرنقش و نگارترین فرش کشور در اردبیل تولید می شود، افزود: ما معتقدیم تقویت این حوزه می تواند یکی از عرصه های تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش اردبیل بیان کرد: ما در حمایت از بافندگان فرش که در یک سال گذشته 56 هزار متر مربع به تولیدات افزوده شده نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی بافندگان اهتمام داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا از این طریق از بافندگان حمایت کنیم.

حسنی در مورد بیمه تکمیلی بافندگان فرش تصریح کرد: برای سومین سال متوالی بافندگان فرش با پرداخت 85 هزار تومان از مزایای آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/‌م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اردبیل ، نمایشگاه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.