سرپرست بهداشت و درمان شهرستان شازند با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرستان گفت: در تیر ماه امسال یک دستورالعمل برای اعزام پزشک به مناطق محروم در دست اجرا است که تا پایان تیرماه شهرستان شازند دیگر کمبود پزشک ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مجید شمس، با اشاره به 21 درمانگاه و 32 پزشک در سطح شهرستان شازند اظهار کرد: شهرستان در کنار مراکز بهداشتی شهری 5 پایگاه بهداشتی، 85 خانه بهداشت روستایی و 5 پایگاه اورژانس جاده ایی  دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان با کمبود دندانپزشک مواجه بود، افزود: با پیگیری های مستمر توانستیم در هفته اخیر 5 دندانپزشک در شهرهای شازند، آستانه و شهباز مستقر کنیم.

سرپرست بهداشت و درمان شهرستان شازند از کمبود متخصص سونوگرافی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در سطح شهرستان با توجه به نبود متخصص سونوگرافی هفته ایی یک باربا هزینه دولتی در درمانگاه امام رضا(ع) شهر شازند پذیرای متخصص سونوگرافی هستیم.

وی تصریح کرد: جنبه‌های فرهنگی برنامه پزشک خانواده باید در تغییر رفتار مردم لحاظ شود، گفت: علاوه بر بهره‌گیری از تجارب باید نسبت به رفع چالش‌ها، ضعف‌ها و کمبودها در این راستا نیز اقدام شود.

شمس افزود: درمانگاه امام رضا(ع) شهر شازند دارای متخصص های مختلف از جمله متخصص داخلی، عفونی است و به تازگی متخصص گوش و حلق و بینی به این درمانگاه اعزام شده است.

وی با اشاره به طرح های دولت در حوزه سلامت تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید رسیدگی به وضعیت بهداشت و سلامت مردم است و در اصل درمان از اولویت های نخست مسئولان کشور محسوب می شود.

سرپرست بهداشت و درمان شهرستان شازند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: تلاش مسئولان استانی بر مدیریت رفتاری و عملی و پرهیز از شعار زدگی است تا در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری برای بیمار تنها رنج بیماری باقی بماند و بیمار دغدغه دیگری به جز آن نداشته باشد .

شمس افزود: کشور ما در حال رشد و توسعه است که باید عقب ماندگی‌های خود را جبران کنیم، پیشرفت‌هایی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم مرهون تلاش و اهتمام تمامی مردم است.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: شازند ، پزشک ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.