معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب گفت : در سال جاری 70 هزار نفر از مددجویان پشت نوبتی کشور زیر پوشش سازمان قرار می گیرند که از این تعداد یک هزار و 200 نفرسهمیه خراسان جنوبی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛

نفریه افزود: استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های سرآمد در زمینه توانبخشی معلولین است که در این رابطه در سال گذشته همزمان با استان کرمان رتبه دوم در زمینه توانبخشی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی کارکنان بهزیستی با تمام توان به هموطنان خود خدمت می کنند، تصریح کرد: در سال گذشته طرح ملی توانمندسازی مددجویان در استان‌های کشور اجرا شده است.

وی به کمک‌های موردی سازمان بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: کمک‌های موردی به درمان، مسکن، تغذیه و حرفه‌آموزی مددجویان پرداخت می‌شود که در این زمینه در سال گذشته 15 میلیارد تومان به استان‌های کشور پرداخت شده و خراسان جنوبی از محل این اعتبارات سهمیه زیادی را جذب کرده است.

نفریه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی فعالیت‌های زیادی در زمینه مشاوره به مددجویان انجام می دهد، گفت: ما در حاضر نمی‌توانیم این اورژانس‌ها را در همه شهرها گسترش دهیم بلکه این اورژانس‌ها فقط در شهرهای بالای 50 هزار نفر راه‌اندازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 17 میلیارد تومان اعتبار در رابطه با حقوق پرسنل اورژانس اجتماعی پرداخت شده است که در سال جاری پیش‌بینی می شود 27 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار دستگاه آمبولانس اورژانس اجتماعی به خراسان جنوبی اهدا شد، افزود: در سال جاری اعتباری برای خرید آمبولانس نداریم.

نفریه اظهار کرد: امسال 14 میلیون تومان سرانه برای ترخیص فرزندان تحت پوشش بهزیستی به خراسان جنوبی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: به زودی کمیسیون پزشکی و توانبخشی تجمیع می شود.

معاون بهزیستی کشور با بیان اینکه 100 درصد هزینه دانشگاه فرزندان تحت پوشش بهزیستی توسط سازمان پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی پذیرش می شوند نیز تشویقی در نظر گرفته شده است.

نفریه تصریح کرد: در سال گذشته فرزندان شبه خانواده در سازمان بهزیستی کاهش داشته است که این عامل سبب شده تا تراکم این فرزندان در مراکز کاهش یابد.

وی اظهار کرد: انتظار ما از استان ها این است که امدادگر بگیرند و نه اینکه روز به روز مددجویان افزایش یابند.

نفریه گفت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد که 100 درصد بیمه آتیه مددجویان را پرداخت کنیم که در این رابطه در سازمان بهزیستی کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قانون کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست از سال 1353 در کشور مصوب شده است، افزود: دراین رابطه سعی خواهیم کرد که برای آموزش مربیان کودکان شبه خانواده 40 میلیون تومان به استان خراسان جنوبی پرداخت کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین در زمینه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان خوسف، گفت: به دلیل اینکه جمعیت این شهرستان کمتر از 50 هزار نفر است اورژانس شهرستان بیرجند باید این شهرستان را زیرپوشش قرار دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.