رضایی در نطق میان دستور:

تخریب فرهنگ ملی با ترویج اباحه‌گری اتفاق نامبارکی است/با فساد سیستمی، باید سیستمی برخورد کرد

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: عده‌ای از مسئولان در موضوع فساد اقتصادی می‌گویند فساد سیستمی است این خبر ناگواری است پس باید در برخورد با فساد سیستمی برخورد سیستمی نیز انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 تیرماه) در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حمله گروه تروریستی داعش به عراق گفت: به داعش و حامیان گسترده و جهانی‌اش که امروز مردم سوریه و عراق را به رنج بزرگی گرفتار کرده‌اند، باید گفت؛ این عناصر انگلیسی ساخته که امروز توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان فربه شده‌اند و مورد حمایت حاکمان نادان، ترکیه، اردن و قطر قرار دارند، همانند مارهای جادوگران فرعونی هیبت ظاهری دارند.
 
وی افزود: با کمی تامل، تدبیر، مجاهدت و به سادگی نابودشدنی، در برابر آنها باید سریع تصمیم‌گیری و آنها را جمع کرد و به آنها نباید هیچ فرصتی داد تا هزینه‌شان برای جهان اسلام زیاد شود، اما فرصت‌طلبانی که نغمه شوم تجزیه عراق را سر می‌دهند، باید بدانند در دام فریب آمریکا گرفتار شده‌اند و مردم عراق بزودی پاسخ آنها را خواهند داد، جناب آقای بارزانی کمی تامل کنید.
 
عضو کمیسیون شوراها تصریح کرد: از حاکمان کشور مسلمان و همسایه ترکیه انتظار می‌رود بیش از این در رنج مردم سوریه و عراق با دشمنان اسلامی همراهی نکرده و بدانند که قطعا تاریخ این صفحات خیانت‌بار را فراموش نخواهد کرد.
 
رضایی با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امروز با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای قوای سه‌گانه و ملت، تکلیفی فرض گردیده تا با تحقق آن و با عزم و اراده ملی و مدیریت جهادی به سمت فتح قله‌های بلند حرکت کنیم، اما سوال این است که آیا با این ساز و کار موجود چنین اتفاقی خواهد افتاد؟
 
وی ادامه داد: بنده می‌گویم با سازمان و وضعیت قوه مجریه هرگز این‌ آرمان‌های بلند و اهداف عمیق محقق نخواهد شد، باید برای این حرکت عظیم سازمان خاصی تعریف شده، چرا که این محتوا در ضرب‌های موجود نمی‌گنجد، ما تجربه بزرگ مدیریت جهادی را در دهه اول انقلاب دیدیم، امروز نیز باید از این تجارب استفاده کنیم، الحمدلله هنوز افرادی هستند و اینها سرمایه‌های نظام‌اند.
 
نماینده مردم خمین تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ، تخریب فرهنگ ملی با ترویج اباحه‌گری اتفاق نامبارک و غمگینی است، مشاهده گروه گروه جوانان کشور در مجامع عمومی در حال قلیان کشی، بیکاری، بی‌تعهدی، عدم مسئولیت‌پذیری، گناه بزرگ و نابخشودنی برای کسانی است که زمینه‌ساز این انحرافات بوده‌اند.
 
عضو کمیسیون شوراها گفت: در موضوع فساد اقتصادی مسئولان می‌گویند فساد سیستمی شده است، این خبر ناگواری است که طی این سالها به دلیل مسامحه با سلول‌های فاسد امروز شاهد غده‌های فاسد و سرطانی هستند پس باید در برخورد با فساد سیستمی برخورد سیستمی نیز صورت گیرد اگر برخورد جدی با مفاسد صورت نگیرد از مفسدین عقب مانده و منفعلانه عمل می‌شود که این امر موجب تخریب اقتصاد و اعتماد مردم شده لذا نباید اجازه داد تا فسادهای کوچک شکل گرفته و تبدیل به فسادهای بزرگ شوند.
 
وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم در ساختار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به صورت گسترده در سطوح مختلف در قوای سه گانه مسئولین وارد نظام می‌شوند، سوگند می‌خورند که خادم وفادار باشند این‌ها بر سر سفره نظام می‌نشینند و بهره می‌برند و دارای وجه اعتبار و موقعیت اجتماعی می‌شوند و تا کمی بزرگ شده هر آن چه که دلشان می‌خواهد عمل کنند و خلاف مسائل ملی و نظام به پیش می‌روند و در مسیر بی‌وفایی و عهدشکنی قدم برمی‌دارند.
 
عضو کمیسیون شوراها تصریح کرد: بعضی در بالاترین سطوح قرار می‌گیرند و نقش اپوزسیون به خود می‌گیرند و به نظام، ملت، امام و آرمان‌هایش خدمت می‌کنند، بخشی از آن‌ها دانسته خیانت می‌کنند و می‌شوند مثل سران فتنه 88، برخی دیگر با عمل و گفتار و منش احمقانه خود لطمه می‌زنند و موجب یاس مردم و ضعف نظام می‌شوند هر دو گروه به نظام لطمه می‌زنند برای این که دچار بیماری نشویم و نظام مظلوم الهی و اسلامی از گزند این خدمتگذاران در امان باشد باید مراقبت کنیم تا در قالب آرمان‌ها، سیاست‌ها و تدبیرهای برگرفته از ولایت فقیه، در نظام عمل کنیم تا خائن خوش خیال مردم فریب نباشیم.  
 
نماینده مردم خمین در بخش دیگری از نطق خود تصریح کرد: موضوع دیگری واقعیتی است که در سطح کشور در حال وقوع است، از جمله در شهر اراک که اگر دولت تدبیری نکند موجب نگرانی مردم و حاشیه سازی برای دولت خواهد شد.
 
وی افزود: عده‌ای عناصر فتنه‌گر در شهر اراک جمع شده و به اهانت به مسئولان نظام، بسیج، سپاه و روحانیت پرداخته و به دنبال ایجاد فتنه و شکار در جامعه بودند و همزمان با فتنه داعش در سوریه و عراق به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت هستند.
 
این نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: لازم به ذکر است این‌ها دولت را وام‌دار خود معرفی کرده و باج‌خواهی می‌کنند، این‌ها با شعارهای ساختار شکن در حمایت از سران فتنه بی‌آبرو، وطن‌فروش به نظام اهانت کردند البته این عناصر متوهم، ناچیز، با پرویی رای مردم به رئیس‌جمهور را متعلق به خود می‌دانند، اما باید بدانند که در شهری که متعلق به سرداران بزرگ و شیران دشمن است اجازه نخواهیم داد صدای شغالان و زوزه گرگان بلند شود.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: فرهنگ ، تخریب ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار