عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سرفصل های کارگاههای آموزشی شوراها که با محوریت فرمانداری ها برگزار می گردد نامتناسب با نیازها و توانمندی ها اعضای شورای اسلامی شهر و روستا می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان جواد حاج قدیری در ارتباط با کارگاه آموزشی شوراها که به وسیله فرمانداری کاشان برگزار شد گفت: چهار دوره از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد و اگر قرار بود با برگزاری این کارگاههای آموزشی توانمندی شوراها افزایش پیدا کند اکنون شاهد ضعف و سستی اکثر شوراها در کلیه زمینه ها نبودیم.

وی تصریح کرد: باید ببینیم اداره کل شوراها در استانداری از چه ظرفیت علمی و کارشناسی برخوردار است تا از آنان انتظار داشته باشیم که کارگاههای آموزشی و سرفصل های مناسب ارائه نمایند.

حاج قدیری تأکید کرد: اگر معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان می گوید هیچ کار مکتوب از تجارب شوراها تا کنون تدوین نشده است مقصر چه کسی است

وی ادامه داد:جز این است که استانداری و فرمانداری به نمایندگی از دولت می بایست به این مهم اهتمام نموده و با آسیب شناسی عملکرد شوراها نقاط ضعف و قوت را شناسایی می کرد و در توانمند نمودن شوراها تلاش می کردند.

حاج قدیری با طرح چند پرسش ادامه داد: بعد از گذشت چندین دوره از عمر شوراها چه اقدام مطالعاتی و ارزیابی در خصوص عملکرد شوراها توسط استانداری و فرمانداری انجام گرفته است؟ شاخص های ارزیابی چیست؟ شوراهای ضعیف و قوی کدامند؟ مکانیزم ارزیابی شوراها چه می باشد؟ آیا عملکرد شاخصی از شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تا کنون شناسایی و معرفی شده و یا واقعاً شوراها هیچ عملکرد قابل توجهی نداشته اند.

حاج قدیری افزود: کارگاههای آموزشی نیاز به بررسی و مقدمات علمی دارد و می بایست سرفصل های آن براساس نیازهای اولیه تعریف و عملیاتی گردد.

حاج قدیری ابراز امیدواری کرد با ارتقاء آگاهی و آموزش اساسی مسئولان دولتی و اعضای شوراهای اسلامی بتوانیم خدمات شایسته ای برای مردم ارائه نماییم.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، اسلامی ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.