مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: تاکنون بیش از100 اثرطبیعی دراستان شناسایی شده که ازاین تعداد10 اثردرفهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ 

رمضانی با اشاره به جایگاه ارزشمند شهرستان درمیان درعرصه فرهنگی و تاریخی استان افزود: موقعیت خاص جغرافیایی درمیان از دیرباز این سرزمین را به محلی برای مبادلات فرهنگی بین اقوام مختلف مبدل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ، وجود مساجد تاریخی متعددو مدارس علمی قدیمی را بیانگر توجه مردمان این سرزمین به دو مقوله علم و دین دانست و یادآور شد: درمیان خواستگاه مشاهیر و مفاخری چون استاد سیدغلامرضا سعیدی و دکتر سید عبدالله علوی است.

وی با اشاره به  اینکه ثبت مسجد تاریخی هندوالان در فهرست میراث جهانی بشر در دست پیگیری است گفت: شهرستان درمیان به واسطه وجود آثارفرهنگی و تاریخی بویژه 22 قلعه تاریخی همانند قلعه فورگ، قلعه اسدیه، قلعه درخش، قلعه طبس مسینا از غنی‌ترین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی‌ و کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه میراث فرهنگی یک سرمایه ملی است تصریح کرد:حفظ و احیای سرمایه‌های ملی و فرهنگی تنها ازطریق یک نهادوسازمان میسر نیست و نیازمند مشارکت همه جانبه همه دستگاهای اجرایی و مردم است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.