‮دراجرای الزامات زیست محیطی 31 تن پسماندهای ترانسفورماتور شامل مایعات و جامدات آلوده به BCP موجود در شرکت ایران ترانسفور ری توسط شرکت روژان صنعت جهت امحاء به کشور فرانسه منتقل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن شوکتی با اعلام این خبر گفت :این پسماندها در روز دوشنبه 2تیرماه با حضور نمایندگانی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری ، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت روژان صنعت در محل شرکت ایران ترانسفور ری پلمب و به مقصد بندرعباس جهت انتقال به کشور فرانسه راهی شد.

شوکتی بابیان اینکه این محموله 31 تنی شامل دو کانتینر 20 و 40 فوت بوده افزود: روغن هاي Polychlorinated Biphenyl) PCB ) یکی از دوازده ترکیب گروه ترکیبات آلی پایدار ياPollutant persistent Organic ) POPs) محسوب می شود. وی ادامه داد : ترکیبات آلی پایدار به واسطه مشخصه هاي خاص نظیر سمیت، پایداري، تجمع زیستی و پراکندگی آنها دور منبع تولیدشان از دیگر ترکیبات شیمیایی متمایز هستند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تصریح کرد :کنوانسیون بین المللی POPs جهت جلوگیری از پخش و افزایش این مواد، براي حذف تدریجی تا سال 2025 تشکیل شده است که  طبق این کنوانسیون مقرر شده بود تا سال 2010 در کشورهای اروپایی و پیشرفته، تا سال 2015 به صورت منطقه‌ای (مانند خاورمیانه) و تا سال 2025 در کل دنیا روغن آسکارل جمع آوری و امحا نمایند.

وی در پایان گفت : این پسماندهای ترانسفورماتوری پس از  راهیابی به کشور فرانسه  توسط شرکت تردی این کشور امحاء خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال ، پسماند ، ترانسفور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار