روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ در گزارش فاش کرد عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهم‌ترین منبع درآمدی گروه تروریستی-تکفیری مستقر در عراق هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانروزنامه "زود دویچه سایتونگ" روز چهارشنبه در گزارشی به منابع درآمد گروه تروریستی-تکفیری داعش پرداخت و نوشت: پس از اینکه عناصر داعش در اقدامی غیرمنتظره  در حدود دو هفته پیش به شهر موصل یورش بردند، توانستند 400 میلیون دلار از یکی از شعب بانک مرکزی عراق را سرقت کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه برخی گزارش‌ها از دستیابی داعش به 100 میلیون دلار حکایت دارد، اضافه کرد: اما تا پیش از این براساس نظر برخی از کارشناسان داعش ثروتمندترین سازمان تروریستی در جهان بود و در آغاز کار خود در سال گذشته بر یک سکوی نفتی شهر رقه در سوریه تسلط پیدا کرد و توانست از آن سکو نفت استخراج کرده و آن را به فروش برساند.

"زود دویچه سایتونگ" در پایان مطلب خود نوشت: از آغاز امر یکی از مهم‌ترین ممرهای درآمد داعش کسانی بودند که در عربستان سعودی و برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مستقر بودند و منابع دیگر این گروه با توسل عناصر آن به اقدامات تبهکارانه از جمله باج‌گیری، سرقت و قاچاق به دست آمد و این گروه پیش از تسلط بر موصل میلیون‌ها دلار از این روش‌ها به دست آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعراب ، عربی ، خلیج ، فارس ، داعش ، تروریست ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار