عضو کمیسیون کشاورزی در صحن علنی مجلس گفت: تقسیم کشور به 5 قطب بدون در نظر گرفت صلاح کشور و نادیده گرفته شدن استان فارس در این تقسیم‌بندی، موجی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است که اگر اصلاح نشود با واکنش شدید نماینگان این استان روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد  در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه4 تیر ماه با تبریک هفته قوه قضائیه و تقدیر از دلاوری‌های تیم‌های ملی فوتبال و والیبال کشور در عرصه‌های جهانی و آرزوی پیروزی تیم ملی فوتبال در رقابت پیش رو، گفت:  با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و وضعیت عراق باید گفت امروز بر همگان ثابت شد تنها کشوری که به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است ایران بوده و آمریکا بازی خطرناکی را در منطقه آغاز کرده که طعم تلخ آن را  خواهد چشید.
 
وی افزود: مدعیان دموکراسی از گروهی افراطی و تکفیری حمایت می‌کنند که ننگین‌ترین فجایع و جنایات بشری را مرتکب می‌شوند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: آمریکا بداند مردم عراق و سوریه اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم استکبار و صهیونیست‌ها در کشورشان عملی شود و انتخاب بشار اسد مشت محکمی بر دهان آمرکاییان بود، مگر نمی‌گفتید مردم سوریه علیه حاکمیت قیام کردند و حاکمیت سوریه را قبول ندارند مگر نمی‌گفتید بشار اسد مردم سوریه را به خاک و خون کشیده است امروز بر همگان ثابت شد کسانی که مردم را به خاک و خون می‌کشیدند و سر مردم را از تن جدا می‌‌کردند تروریست‌های تکفیری اجاره‌ای شما بودند.
 
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: اگر مردم سوریه علیه حاکمیت خود بودند پس چگونه بالای ده میلیون رای به رئیس‌جمهور قانونی خود دادند آمریکا می‌خواهد شکست خفت بار خود را در عراق جبران نماید و داعش تروریست‌های اجاره‌ای را به عراق منتقل کرده است که با هوشیاری ملت عراق، وحدت شیعه و سنی و همه اقوام و با هدایت مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ اسلام این نقشه شوم استکبار راه به جایی نخواهد برد.
 
وی اظهار داشت: امروز اشتغال و بیکاری مهمترین مشکل مردم است که از دولت محترم درخواست رسیدگی ویژه دارم.  
 
نماینده مردم ارسنجان، پاسارگاد در تذکری خطاب به وزیر کشور افزود: آقای وزیر تقسیم کشور به 5 قطب بدون در نظر داشتن مصالح کشور و نادیده گرفته شدن استان فارس موجی از نگرانی و نارضایتی‌ها را در استان پهناور فارس ایجاد کرده که در صورت اصرار وزارت کشور بر این موضوع با واکنش جدی و قانونی نمایندگان استان فارس مواجه خواهند بود.
 
برومندی در ادامه خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: درخواست ارتقای فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه، ارتقای روستاهای فاروق، کناره و... را به شهر دارم.
 
وی در تذکری به بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز پدران و مادران معظم شهدا در دوران کهولت به سر می‌برند و نیازمند پرستاری و رسیدگی ویژه هستند متاسفانه حق پرستاری به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد لذا درخواست رسیدگی عاجل دارم.
 
برومندی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متاسفانه از تعداد پروازهای روزانه به شهر شیراز به شدت کم شده است و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده منتظر دستور جنابعالی هستیم، تکمیل محور مرودشت- درودزن- که در سال گذشته 40 کشته و در سه ماهه اول سال جاری 10 کشته داشته است را تسریع نمایید، تسریع در احداث محور پاسارگاد –ارسنجان- خرامه یکی از نیازهای اساسی است را مورد تکمیل قرار دهیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کمیسیون ، کشاورزی ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار