روزنامه الوطن چاپ دمشق در مطلبی نوشت تهران در ارائه کمک به بغداد تردید نخواهد کرد و یورش تروریست‌ها به عراق با هدف ایجاد مشکل برای ایران و سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الوطن سوریه روز چهارشنبه در مطلبی نوشت: هیچ شکی نیست که یورش داعش به خاک عراق و تردید آمریکا در اجرایی کردن توافق‌نامه امنیتی مشترک با بغداد، نشان دهنده عزم واشنگتن برای تداوم سیاست هرج و مرج و تکیه بر نیروهای تکفیری افراطی با هدف تجزیه منطقه است.

این روزنامه با طرح پرسشی با این عنوان که آیا آمریکا در تحقق طرح‌های خود در منطقه موفق خواهد شد؟ افزود: نتایج درگیری‌های صورت گرفته در صحنه عراق به چند عامل بستگی دارد که می‌توان به شکاف در بین گروه‌های تروریستی و اختلاف بروز یافته بین داعش و فرقه نقشبندیه پس از مخالفت این فرقه با بیعت با "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش اشاره کرد.

روزنامه الوطن نوشت: تهران در ارائه کمک بدون مرز به عراق در جنگ بر ضد تروریست‌های تکفیری در صورت دریافت درخواست از بغداد تردید نخواهد کرد، همانطوری‌که مسکو از ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه ذی‌نفع است و به تمامی طوایف این منطقه کمک می‌کند.

این روزنامه سوری در پایان نوشت: پیروزی تاریخی سوریه بر تروریسم در میدان جنگ و سیاست امکان باثبات کردن اوضاع امنیتی در منطقه را تقویت کرده و عامل سرنوشت سازی در سرنگونی تروریسم است که مورد حمایت ترکیه، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اسراییل هستند، پس محور مقاومت درک می‌کند که یورش عناصر داعش به عراق با هدف ایجاد مشکل برای ایران و سوریه و مرز مشترک سوریه و عراق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار