استان زنجان دارای ظرفیت‌های غنی معدنی بالای است که باید از این ظرفیت برای کمک به توسعه استان استفاده بهینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان ، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی و صنایع وابسته زنجان ؛این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای شناسایی و ارتقای وضعیت معدن و صنایع معدنی اعلام کرد و گفت : تنوع موجود در معادن استان ، اين استان را جزو استان هاي برتر کشور قرار داده است.

انصاری با اشاره به سابقه استخراج معدن در زنجان افزود :استخراج معدن در استان زنجان سابقه دیرینه دارد.

وی با اشاره به محدود بودن فعالیت معادن بزرگ در سطح استان زنجان تصریح کرد: به غیر از معدن انگوران زنجان معدن بزرگ دیگری را ندارد.

استاندار زنجان بالا بودن هزينه هاي اكتشاف و پرريسك بودن سرمايه گذاري در عمليات هاي اكتشافي را از جمله دلايل عدم گستردگي اكتشاف معادن در استان برشمرد و اضافه کرد :انجام مطالعات تفصيلي و حفاري هاي عميق، نيازمند استفاده از سرمايه گذاري و ظرفيت شركت هاي بزرگ كشور در اين زمينه است.

انصاری با اشاره به پیگیری‌های استان برای حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان زنجان ادامه داد : در این راستا زمینه حضور شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و شستا فراهم شده است.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری تولیدات معادن استان تاکید و اضافه کرد: این اقدامات باید منجر به افزایش ارزش افزوده این صنایع شود.

استاندار زنجان به ظرفیت‌های استان در استقرار صنایع ساختمانی از جمله کاشی و سنگهاي تزئيني اشاره و تصریح کرد: با وجود پتانسيل هاي بالاي استان در زمينه سنگهاي ساختماني بايد با سرمايه گذاري وسيع در فرآوري سنگهاي معدني، ارزش افزوده سنگها افزايش يابد.

انصاری خاطرنشان کرد: سرمايه گذاران صنايع سنگ و كاشي و محصولات معدني با اطمينان از سودآوري مي توانند در اين حوزه ها در استان زنجان سرمايه گذاري کنند./ب

برچسب ها: ظرفیت ، غنی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.