معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: لایحه ممنوعیت تخریب ساختمان های با قدمت کمتر از 25 سال به شورای شهر ارایه خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نادری  معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کماکان پیگیر ممنوعیت تخریب ساختمان های با قدمت کمتر از 25 سال در پایتخت هستیم، اظهارکرد: می خواهیم با این اقدام سرمایه گذاران بیشتر به سمت مناطق جنوبی و بافت های فرسوده حرکت کنند.

وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های حوزه شهرسازی و معماری در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران جلوگیری از تخریب ساختمان های بادوام شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه این اقدام سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران به تحریک مالکان این‌گونه ساختمان‌ها برای مشارکت در پروژه‌های تخریب و نوسازی روی نیاورند، تصریح کرد: از طرف دیگر مالکانی که ساختمان‌های مقاوم دارند همچون دیگر نقاط دنیا می‌توانند به جای تخریب، ساختمان خود را بازسازی کنند.

نادری تاکید کرد: تصویب این لایحه کمک می‌کند که ساخت وسازها به سمت بافت فرسوده شهری حرکت کند و حجم ساخت وساز در این محدوده گسترش پیدا کند ، همچنین این اقدام باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و منابع در جریان تخریب و نوسازی ساختمان ها با عمر پایین می شود.

برچسب ها: سرمایه ، هدایت ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار