مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه کمبود آب و کاهش نزولات جوی را مهمترین مشکل این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسن شریفی در نشست با کشاورزان این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی به شدت به آب نیاز دارد، این در حالی است که هم اکنون کمبود آب از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های انتقال آب با توجه به هزینه کمتر و تاثیر بیشتر از اولویت‌های اصلی این مدیریت به شمار می‌رود که در این راستا چهار هزار و 600 متر لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر یک هزار و 150 میلیون ریال انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه افزود: همچنین در اراضی زیردست سد الغدیر که بیش از 23 هزار هکتار را شامل می‌شود با صرف اعتباری بالغ بر 11 هزار و 135 میلیون ریال بیش از 11 هزار و 400 متر کانال آبرسانی درجه سه و چهار احداث شده است.

شریفی گفت: کشاورزان باید نهایت همکاری را در اجرای طرح آبیاری بارانی و قطره‌ای با جهاد کشاورزی داشته باشند تا از این طریق شاهد کاهش مصرف بیهوده آب در بخش کشاورزی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 60 واحد دامداری و مرغداری از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 188 هزار میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و سه واحد دیگر نیز در حال ساخت است که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساخت انبارهای مکانیزه و صنعتی ذخیره‌سازی گندم به ظرفیت بیش از 110 هزار تن، ساخت سردخانه بالای صفر به ظرفیت 15 هزار تن، ساخت سردخانه زیر صفر به ظرفیت شش هزار تن، ساخت چهار ترمینال ضبط و پاک‌کردن پسته، راه‌اندازی خط فرآوری و تولید ژل و نوشیدنی آلوئه‌ورا، راه‌اندازی پنج کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار و سیب‌زمینی را از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در این شهرستان عنوان کرد./س
 
برچسب ها: کمبود ، کاهش ، نزولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.