نمایش عروسكی بازیگری "ماندولین و اشك های جادویی" به كارگردانی مرضیه نادری از سی ام تیر ماه سال جاری در تالار هنر اجرا می‌شود.

مرضیه نادری كارگردان نمایش "ماندولین و اشك های جادویی" در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش ذكر شده، پایان نامه‌ی برگزیده‌ی دانشكده‌ی سینما-تئاتر  است كه در تالار هنر به اجرای عمومی در می‌آید.

وی در خصوص داستان این نمایش افزود :این نمایش در رابطه با دختر بچه‌ای است كه پس از خراب شدن عروسك خود، شروع به گریه می‌كند و در اشك‌های خود غرق و وارد دنیای فانتزی می‌شود كه اتفاقات جدیدی در این دنیای خیالی برای او رخ می‌دهد.

نادری اظهار داشت، این نمایش به شیوه‌ی "عروسكی- بازیگری " اجرا می‌شود كه هانی حسینی، مسعود جهانبخش، ساحل صفا، سعید موسی راضی، پریا علی‌محمدی، مهدی زمین‌پرداز و مهدخت مولایی بازیگران و بازی‌دهندگان، حسین ضروری آهنگساز، هانی حسینی، محمد صاحبی و مرضیه نادری گروه طراحی و ساخت عروسك و تن‌پوش، مریم نورالله زاده طراح صحنه، پریا علی‌محمدی طراح لباس و مرضیه سر‌مشقی طراح پوستر و بروشور نمایش هستند.

وی در خصوص نمایش های عروسكی گفت: دنیای عروسكی، دنیای فانتزی و خیال‌انگیز است و هنرمند می‌تواند در این دنیا به موضوعی بپردازد كه این امر كمك فراوانی برای بیان خواسته‌های اجتماع و هنرمند می‌كند. اما متاسفانه اكثر مردم گمان می‌كنند كه كار عروسكی ویژه‌ی كودكان است درصورتی كه بسیاری از نمایش‌های بزرگسالان را نیز می‌توان با كمك عروسك به اجرا درآورد.

نادری ادامه داد: می‌توان درنمایش های ویژه‌ی كودك نیز خلاقیت ایجاد كرد و شیوه‌ی جدیدی از اجرای عروسكی را رائه داد.

وی در خصوص نمایش "ماندولین و اشك های جادویی" گفت: این نمایش به صورت خاص و ویژه‌ای اجرا می شود. در این كار از عروسك‌های بزرگ مانند یك حلزون یك و نیم متری، تن‌پوش‌های متفاوت و ماسك‌هایی كه به لباس‌ها متصل هستند و به صورت نصب نمی‌شوند، استفاده شده است كه تجربه‌ای جدید در اجرای عروسكی است و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ نمایش "ماندولین و اشك های جادویی" از سی تیر سال جاری ساعت 18 به مدت بیست و شش اجرا در تالار هنر به روی صفحه می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنرمند ، نمایش ، عروسکی ، اشک ، حلزون ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار