رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حقوق کارکنان اورژانس با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت از ابتدای تیرماه امسال۲ و نیم برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمدهادی ایمانیه افزود: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت مسوولیت پرسنل اورژانس بیش از سایر بخش‌ها است به همین دلیل از ابتدای تیرماه حقوق پرسنل اورژانس ۲ و نیم برابر دیگر پرسنل می‌شود.

وی در همایش بررسی جایگاه پرستاران در طرح تحول نظام سلامت با اشاره به تفاوت درآمد میان پزشکان و پرستاران دانشگاهی و غیردانشگاهی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت برای کاهش این فاصله مطرح شده و با وجود اینکه در حوزه پزشکی این روند تا 50 درصد اصلاح شده اما در حوزه پرستاری 5 تا 10 درصد بوده که باید بهبود یابد.

ایمانیه با بیان اینکه تعرفه‌ها 40 تا 47 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این مسئله در ظاهر امر به نفع پزشکان است، اما هر درصدی که به پرستاران تعلق گرفته است در همان 40 درصد ضرب می‌شود و با این کار حدود 8 درصد به پرستاران اضافه شده که البته به تدریج بهبود می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرداخت‌های ما در تمام بیمارستان‌های شیراز به غیر از نمازی به کمتر از 4 ماه رسیده است و به زودی ضرایب پرداخت به نفع جامعه پرستاری تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پرستاری کمبود نیرو است، افزود: این مشکل با سیاست‌های نظام پرستاری که در حال اجرا است در حال بررسی و برطرف شدن است.

ایمانیه خطاب به پرستاران گفت: از این لحظه به بعد پرداخت پزشکان و پرستاران هم‌زمان صورت می‌گیرد و در صورتی که بیمارستانی پرداختی پزشکان را زودتر از پرستاران انجام دهد با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.