ایتالیا هم مانند اسپانیا و انگلیس جام جهانی را از خانه دنبال می‌کند +تصاویر

لاجوردی‌پوشان ایتالیا در رقابت با اروگوئه از راهیابی به یک‌هشتم نهایی جام جهانی بازماندند. شاگردان چزاره پراندلی نبرد بر سر جایگاه دوم گروه را در دیداری جنجالی به حریف واگذار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،ایتالیا و اروگوئه شامگاه سه‌شنبه (۲۴ ژوئن/ ۳ تیر) برای کسب مجوز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ به مصاف هم رفتند. مصاف دو تیم در ورزشگاه "استادیو داس دوناس" شهر "ناتال" با قضاوت مارکو رودریگز مکزیکی برگزار شد.




ایتالیا که با برتری بر انگلیس و شکست از کوستاریکا با سه امتیاز راهی دیدار سوم شده بود، برای صعود به یک تساوی نیاز داشت. اروگوئه اما با وجود امتیاز برابر با ایتالیا، به دلیل تفاضل گل بدتر حتما باید پیروز می‌شد تا به یک‌هشتم نهایی برسد. شاگردان اسکار تابارس پیش از این دیدار یک بر ۳ مغلوب کوستاریکا شده بودند و انگلیس را دو بر یک از سر راه برداشته بودند.






ایتالیا با وجود این‌که نیازی به پیروزی در این دیدار نداشت، در نیمه نخست بیشتر از حریف حمله می‌کرد. البته این حملات در مجموع نتیجه‌بخش نبودند. اروگوئه کمتر اما سنجیده‌تر حمله می‌کرد و بیشتر به ضدحمله‌ها چشم دوخته بود. دو تیم در مجموع سیاست "فرار از خطر" را در پیش گرفته بودند؛ به همین دلیل توپ بیشتر در میانه زمین بین بازیکنان دو تیم رد و بدل می‌شد.






ماریو بالوتلی که از آغاز بازی در پی چند خطای کوچک از داور اخطار لفظی گرفته بود، در دقیقه ۲۳ با کارت زرد داور جریمه و دوکارته شد. او با این حساب دیدار بعدی تیم خود در مرحله یک‌هشتم نهایی را از دست داد.



در دقیقه ۳۳ بزرگترین موقعیت گلزنی بازی نصیب اروگوئه شد. لوئیس آلبرتو سوارز، اعجوبه اروگوئه‌ای باشگاه لیورپول در یک و دو با لودرو خود را به گوشه محوطه ۵ قدم ایتالیا رساند. تنها خروج به‌هنگام جان لوئیجی بوفون ۳۶ ساله بود که دروازه لاجوردی‌پوشان را از خطر جدی رهانید. بوفون علاوه بر ضربه سوارز، ضربه برگشت لدورو را هم دفع کرد. در ادامه و تا پایان نیمه نخست تغییری در روند و نتیجه بازی حاصل نشد.





در نیمه دوم هم بازی نه‌چندان جذاب دو تیم ادامه یافت با این تفاوت که اروگوئه اندکی به تحرک خود افزود. در دقیقه ۵۸ رودریگز با یک و دو با سوارز خود را به مقابل دروازه ایتالیا رساند. ضربه او اما از کنار دروازه بوفن به بیرون رفت. این دومین موقعیت خوب اروگوئه برای گلزنی بود.





در دقیقه ۶۶ بار دیگر جان لوئیجی بوفون خوش درخشید. سنگربان کهنه‌کار لاجوردی‌پوشان که یکصد و چهل و دومین بازی ملی و پنجمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند، با ساعد راست ضربه نه‌چندان جاندار سوارز را به کرنر فرستاد. بوفن چهار بار هم به‌عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان انتخاب شده است.




در دقیقه ۷۹ صحنه‌ای از چشم داور دور ماند که می‌توانست اروگوئه را هم ده‌نفره کند. در محوطه جریمه ایتالیا در حالی که بازیکنان دو تیم برای دریافت ضربه کرنر آماده می‌شوند، سوارز شانه راست کیِلینی را گاز گرفت.




این دیدار پس از ۹۵ دقیقه با همین حساب به پایان رسید. حتی پیوستن بوفن به مهاجمان در ثانیه‌های پایانی هم تغییری در نتیجه بوجود نیاورد. با این حساب ایتالیا با چهار بار سابقه قهرمانی جهان در مرحله گروهی بازی‌های ۲۰۱۴ از گردونه رقابت‌ها حذف شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار