یک طراح فرانسوی با الهام گرفتن از ظاهر زیبای درختان بن سای و به کارگیری پنل های خورشیدی اقدام به ساخت شارژرهایی شبیه به این درختان کرده است که می توان از آنها برای شارژ انواع گجتها بهره برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، ویوین مولر جدیدا یک نسخه ی کوچک تر از این شارژر را با نام (Electree Mini) عرضه کرده است که از همان طراحی اصلی برخوردار است، این دستگاه از طریق پنل های کوچک تعبیه شده برگ مانند، نور را جذب کرده و به انرژی تبدیل می کند، در واقع مولر یک دستگاه فتوسنتز طبیعی را طراحی کرده است.





الکتری مینی از همان فناوری نسل پیشین خود سود می برد، و در واقع پس از تبدیل نور به انرژی الکتریکی آن را ذخیره کرده، همچنین با تاریک شدن هوا و غروب خورشید، این بن سای مصنوعی شروع به نورافشانی می کند و  اگر آن را بچرخانید گیرنده های نوری آن تغییر رنگ می دهند. مولر برای توسعه ی این طرح یک کمپین تبلیغاتی جذب سرمایه راه انداخته است که به نظر می رسد این وسیله ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد، این شارژر خورشیدی به یک پورت USB مجهز شده است و همچنین سطح مسطح آن مناسب برای قرار دادن گجت در هنگام شارژ می باشد، این وسیله در هنگام شارژ نیز می تواند همانند یک چراغ زیبا به نورافشانی بپردازد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار