معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی را فقط برای یک دوره چهار یا هشت ساله نمی خواهیم، بلکه نظام باید تا سالها با عزت و افتخار باقی بماند که این نیازمند تدبیر در امور کشور است.

ˈسید شهاب الدین چاووشیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه اظهارکرد: متاسفانه امروز شاهدیم الگوی مصرف انرژی در کشور 75 میلیون نفری ایران با کشور چین با بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت برابری می کند که فاجعه است.

وی گفت: بطور نمونه از لحظه ای که حتی برای وضو گرفتن شیر آب را باز می کنیم باید خود را در برابر بحران کم آبی مسؤول بدانیم.

چاووشی با بیان اینکه نفت و گاز فقط برای نسل حاضر نیست و نسل های آینده هم از آنها سهم دارند، افزود: نفت و گاز بلای ایران شده است که اگر نبودند وابستگی شدید اقتصادی ایجاد نمی کردند و از طرفی دول استعماری و استکباری چشم طمع به آنها نمی دوختند.

وی با بیان اینکه هم اینک بیش از دو میلیون نفر افغان و سایر اتباع خارجی در ایران زندگی می کنند، تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف و اشتغال را تغییر دهیم و تحصیلکرده های دانشگاهی از فکر پشت میز نشینی بیرون بیایند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران بیان کرد: در کشور ژاپن با حدود 130 میلیون نفر جمعیت فقط 75 هزار نفر کارمند دولت اند که البته همگی از جمله نخبگان این کشور هستند و معاش شان هم کاملاً تامین است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در ایران 5/2 میلون نفر در سیستم اداری و گردش کار دولت دخیل هستند که اگر فقط 10 درصد آنان افراد نا اهل باشند مشروعیت سیاسی کشور زیر سؤال می رود.

چاووشی گفت: اینکه انتظار داشته باشیم دولت طی چند سال 2 میلیون شغل ایجاد کند و همه تحصیلکرده ها پشت میز و کار اداری بنشینند، انتظار درستی نیست.

وی هشدار داد: با نگرش امدادگونه به نظام اداری کشور نمی توان تحول ایجاد کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان کشاورزی اکثریت قریب به اتفاق تحصیلکرده های دانشگاهی را تشکیل می دهند، افزود: با در اختیار قرار دادن منابع ملی و طبیعی به این جوانان، می توان سطح بیکاری جامعه را تقلیل داد.

وی بیان کرد: در دولت گذشته بجز درآمدهای نفتی، یک سوم ذخایر ارزی بانک مرکزی را خرج کردند که به این ترتیب ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت.

وی همچنین با اشاره به کشور قطر که وسعتی به اندازه یکی از استان های کوچک کشور دارد، اما بطور شبانه روزی گاز طبیعی موجود در مرزهای آبی خلیج فارس را برداشت می کند، تصریح کرد: برای اداره امور کشور باید خلاقیت داشته و راهکارهای جدید اتخاذ کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران همچنین در خصوص نقشه دشمنان برای تضعیف نظامی اسلامی ایران گفت: دشمنان به دنبال ایجاد تغییر نقشه منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید هستند و می خواهند اهمیت و محوریت ایران در منطقه را از بین ببرند که باید به هوش باشیم./س


برچسب ها: تدبیر ، کشور ، انرژی ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.