استفاده از فونت‌های گوگل در طراحی صفحات وب هر روز گسترش می‌یابد، به‌طوری‌که بسیاری از سایت‌ها با طراحی استاندارد و بهینه از این فونت‌ها استفاده می‌کنند و قابلیت تغییر به فونت دلخواه را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از مزیت‌های این فونت‌ها، خوانا بودن آنها در دستگاه‌های مختلف و در اندازه‌های گوناگون است. دوست دارید از این فونت‌ها در رایانه خود نیز استفاده کنید و به‌عنوان مثال نامه‌های خود را در نرم‌افزار Word با فونت‌های گوگل تایپ کنید یا هنگامی که در فتوشاپ مشغول طراحی هستید از فونت‌های زیبای گوگل برای نوشتن متن‌ها کمک بگیرید؟

برای استفاده از این فونت‌ها در ویندوز می‌توانید از این روش کمک بگیرید:

1ـ به لینک زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌fonts

2ـ پس از بارگذاری کامل صفحه، با استفاده از فیلترهای موجود در سمت چپ صفحه، مجموعه فونت‌های مورد علاقه خود را به‌نمایش درآورید.

3ـ برای هریک از فونت‌هایی که قصد دارید آنها را در ویندوز مورد استفاده قرار دهید، روی گزینه Add to Collection کلیک کنید.

4ـ در انتها و پس از انتخاب همه فونت‌های موردنظر، از بالا سمت راست صفحه روی آیکون دانلود که به شکل علامت یک پیکان به سمت پایین است فشار دهید.

5ـ در نهایت در پنجره به‌نمایش درآمده با کلیک روی لینک اول یعنی Collection as a ZIP file همه فونت‌ها را در یک فایل فشرده دانلود و روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید.

6ـ پس از دانلود مجموعه فونت‌ها و استخراج محتوای فایل فشرده، می‌توان با کلیک راست روی هرفونت و انتخاب گزینه Install فونت موردنظر را به فهرست فونت‌های نصب شده در ویندوز اضافه کنید.

توجه: گوگل حدود 637 فونت دارد که البته فونت‌های فارسی شامل مجموعه گوگل نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار