عفو بین الملل روز سه شنبه اقدام دولت مالزی را در ممنوعیت استفاده مسیحیان از واژه " الله " محکوم و آن را نقض آزادی بیان توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، عفو بین الملل روز سه شنبه اقدام دولت مالزی را در ممنوعیت استفاده مسیحیان از واژه " الله " محکوم و آن را نقض آزادی بیان  توصیف کرد. 

عفو بین الملل مستقر در لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد ممنوعیت استفاده مسیحیان از واژه " الله " باید لغو شود و اقدام دولت مالزی در ممنوع ساختن استفاده مسیحیان از این واژه نقض آزادی بیان محسوب می‌شود. 

یک پژوهشگر عفو بین الملل در مالزی اعلام کرد این موضوع که غیرمسلمانان در صورت استفاده از واژه " الله" تحت پیگرد قرار خواهند گرفت بسیار نگران کننده است و چنین ممنوعیتی خطر تشدید تنش‌های مذهبی در مالزی را با محروم کردن افراد از حق برخورداری از آزادی مذهبی به دنبال خواهد داشت. 

حدود دو سوم جمعیت 28 میلیون نفری مالزی مسلمان هستند و دو میلیون و ششصد هزار نفر از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند. 

کلیسای کاتولیک که درخواست کرده بود تا مسیحیان نیز بتوانند از واژه "الله " استفاده کنند با مخالفت دولت مالزی مواجه شد و دادگاه عالی مالزی نیز از این اقدام دولت حمایت کرد. 
سخنگوی دولت مالزی در بیانیه‌ای که به دنبال رای دادگاه فدرال این کشور و در حمایت از ممنوعیت استفاده از واژه "الله" برای مسیحیان صادر شد اعلام کرد مسیحیان همچنان می‌توانند واژه "الله " در کلیسا استفاده کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار