رئيس ديوان عالی كشور گفت: اختلاف زمامداران اسلامی سبب پيروزی و شادمانی دشمنان آنها خواهد شد، لذا اتحاد و حمايت مسئولين و زمامداران اسلامي از همديگر موجب ياس و نا اميدی دشمن می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، هيأت عمومی اصراری كيفری ديوان عالی كشوردر هفته بزرگداشت قوه قضائيه صبح امروز سه شنبه(3تیرماه) به رياست آيت‌الله محسنی گركانی رئيس ديوان عالی كشور و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالی رتبه ديوان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس ديوان عالی كشور با گراميداشت هفته قوه قضائيه اظهارداشت: در هفته  قوه قضائيه قرار داريم ضمن تبريك اين ايام به كليه مسئولين و قضات  و كاركنان اين دستگاه خدوم ياد و خاطره شهدای هفتم تير و در راس آنها معمار دستگاه  قضايي شهيد دكتر محمدحسين بهشتی رئيس وقت ديوان عالی كشور را گرامی می‌داريم و شهادت اين عزيزان را به مقام معظم رهبری و ملت شريف ايران و همه دست اندركاران قضايی تسليت و تعزيت عرض می‌كنيم.

وی افزود: از برنامه‌های خوب دولت جمهوری اسلامی كه مورد استقبال مردم كشورمان قرار گرفته است نظام سلامت در كشور است زيرا جامعه سالم و سلامت عامل مهمی است برای ارتقای كمی و كيفی  توسعه كشور و براي همه مردم شريف كشورمان موجب نشاط و آرامش می‌گردد وزارت بهداشت و درمان در صدد است با هر گونه بيماری مبارزه كند و جامعه تندرست و سلامت در كل كشور اعم از شهر و روستا به وجود آورد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد:  قضات محترم دستگاه قضايی كشور هم رسيدگی به جرائم مهم مانند قتل عمد،  آدم ربائی، براندازی نظام و جاسوسی عليه امنيت كشور را مقدم بر جرائم كوچك می‌دانند و به جرائم خاص خارج از نوبت رسيدگي می‌كنند.

آيت‌الله  محسنی گركانی خاطر نشان کرد: اسلام اتحاد و برادری را محور اصلی مسلمانان می‌داند قرآن كريم از همه امت اسلامي بطور جمعي به ويژه از زمامداران اسلامی مي خواهد گروه گروه و جداي از هم نباشند و همگي به قرآن و اسلام رو آوريد با توجه به اينكه مشكلات داخلي همانند مشكل اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي داريد ولي از تمام اينها مهم تر و بزرگتر تفرقه و عدم اتحاد مسلمانان است كه اقتدار و سيادت امت اسلامي را به خطر مي‌اندازد و سبب ضرر و زيان ملي خواهد بود .

رئيس ديوان عالي كشور تصریح کرد:  قرآن مي‌گويد از همه خسارت‌ها و زيان‌ها بيشتر و زيان بار تر اختلاف زمامداران اسلامي است اختلاف آنان سبب پيروزی و شادمانی دشمنان آنها خواهد شد،
لذا اتحاد و حمايت مسئولين و زمامدران اسلامي از همديگر موجب ياس و نا اميدي دشمن مي‌شود و سياست مسلمان كشي دشمنان در كشورهاي مسلمان همسايه مثل عراق، سوريه، افغانستان و .... مي‌بايستي با اتحاد و همدلي و سياست درست زمامداران كشورهاي منطقه از بين برود .

آیت‌الله محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارك رمضان از مبلغان حوزه علميه كه جهت تبليغ شعائر ديني به شهر ها و روستا اعزام مي‌شوند درخواست مي‌شود اتحاد مسلميـن را محـور اصلي مامـوريت تبليغي خود قرار دهند كه قطعاً با وحدت و همـدلي مي‌توان به آساني آتش فتنه تكفيري‌هاي داعش و ديگر دشمنان اسلام را خاموش كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار